گیل خبر/ شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا آغاز شده است.
گرچه هنوز آنگونه که باید تنور انتخابات گرم نشده اما کاندیداها، پیش از شروع رسمی تبلیغات تلاش‌های خود را آغاز کرده و در دیدارهای غیررسمی و تبلیغات غیرمستقیم، به معارفه خود و دیدگاه ها و برنامه هایشان پرداخته و با تشکیل دفاتر و همچنین استفاده از توان خاص فضای مجازی برای بزرگ کردن دایره رای دهندگان به خود تلاش کرده اند.
در لیست نه چنان پرفروغ کاندیداهای شورای شهر رشت، سهم زنان نیز درخشان و قابل توجه نبود‌.تنها تعداد انگشت شماری بانوی دارای جایگاه اجتماعی قابل طرح در این دوره ثبت نام کردند که عملا شانس حضور بانوان در میان کابینه یازده نفره محلی را بسیار کاهش داده است.
با این حال با بررسی عمومی نظرسنجی‌های رسمی و غیر رسمی و همچنین رصد کانون‌های انتخاباتی می‌توان تخمین زد تنها یک بانو شانس حضور در پارلمان شهری رشت را داراست و سایر کاندیداهای زن در این دوره ، حداقل تا این لحظه شانس زیادی برای انتخاب شدن ندارند.
مریم گیلانپور ،مدیر خوشنام و با سابقه مدارس برجسته رشت ، با بکارگیری روشهای درست پرزنت انتخاباتی و استفاده از عناصر تاثیرگذار انتخاباتی توانست کوله بار تجربه مدیریتی خود در حوزه مدیریت آموزشی را به سازمان رای خوبی بدل کند و اکنون با فاصله، شانس نخست و شاید تنها بانوی دارای شانس برای رای آوری در انتخابات شورای شهر رشت است.
فاطمه شیرزاد ، عضو فعلی شورای شهر نیز با توجه به داشتن امکانات شهرداری برای خدمات رسانی و اندک توشه خانوادگی سیاسی مذهبی که هنوز به وی امید دارند و وفادار مانده اند، نیز شاید بتواند در میان بیست کاندیدای اول رشت جا بگیرد.
رد صلاحیت شیرزاد در بررسی های اولیه،  کارنامه ضعیف و فاجعه بار شورای شهر پنجم،  دفاع نابجا و عجیب او از شهردار پرحاشیه و مخلوع رشت ، ستیزه جویی شیرزاد با رشد جایگاه مدیریتی زنان از نکاتی است که شانس او را برای رای آوری بسیار کم کرده است ‌.احتمال عبور بدنه اصلی اصولگرایان که رای اصلی مجری سابق صداو سیمای رشت محسوب‌ می شود نیز نقطه ضعف دیگر فاطمه شیرزاد است.
زهرا نامور حقیقی و معصومه رجبی نیز با حضور اندک در برخی لیستهای متفرقه اصولگرایی و حمایت فردی برخی چهره های سیاسی مدیریتی،  شاید بتوانند سهمی در رای دهندگان شورای شهر را از آن خود کنند.
در میان اسامی بانوان ثبت نام کننده در رقابت شورای شهر رشت ، نامهای آشنایی چون ام البنین فتوحی و مریم حاجی نجفی نیز به چشم می آید که فعلا نتوانستند تا کنون چهره دارای شانسی از خود ارائه کنند. هرچند در ادامه ممکن است معادلات تا حدودی عوض شود. 
 به نظر می رسد مریم گیلانپور اگر در این هفته همچنان بتواند فاصله خود را با رقبای خانم حفظ کند، شاید تنها بانویی باشد که بر صندلی شورای این دوره رشت تکیه خواهد زد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code