حسن عیوضی کاندیدای شورای شهر رشت :
۱۴۰۰/۰۳/۱۹ ۱۶:۵۹ چاپ

گیل خبر/ حسن عیوضی کاندیدای شورای شهر رشت به سوالاتی درباره حضورش در انتخابات پاسخ داد که در زیر می خوانید.

استاد حسن عیوضی؛ لطفا به عنوان پرسش اول ومقدمه بحث و کفتگو خود را معرفی کنید.

با سلام و عرض ادب. من، خادم مردم شهر رشت، حسن عیوضی قهرمان جهان ، مدرس دانشگاه و مسئول آموزش مربیان سبک هاپکیدو WHF ایران هستم. سالها در فضای دانشگاهی و علمی به تحصیل علم و تحقیق و پژوهش گذرانده و آموزش به جوانان و استعدادهای استان را از وظایف و زکات دانش خویش پنداشته ام. در ساختار کارگری استان، رئیس تکواندو کارگران استان گیلان بوده و سالها به این قشر زحمت کش و بی ادعا خدمت کرده ام و سوابق درخشانی را به واسطه مهر تایید این بزرگان بر دوش می کشم. متولد شهر اولین ها ، رشت هستم. اجدادم مهاجر کرنق بوده و ادای دینی به ریشه و خاندانم دارم. ورزشکارم و بدهکار تمامی ورزشکاران؛ هم من بدهکار آنانم و هم پارلمان شهری رشت، بدهکار حضور یک متخصص ورزش ، فرهنگ و اندیشه.

شما در ششمین دوره انتخابات شهر رشت کاندیدا شده اید، هدفتان را در این زمان در مورد کاندیداتوری پارلمان شهری رشت، بیان نمایید.

در پنج دوره گذشته پارلمان شهری، همواره جمع انتخاب شدگان توسط مردم خوب شهر رشت، در کفه ترازوی سنجش عملکرد قرار گرفته اند. همگان می دانند و میدانیم جمع انتخاب شدگان به هر دلیل خواسته یا ناخواسته نتوانسته اند به حق مطالبات و خواسته های مردم این شهر عزیز را مهیا کرده و نسبت به وظایف خود به نحو صحیح ایفای نقش نمایند. همانطور با توجه به جغرافیای شهری رشت ، بر همگان روشن است که فقر فرهنگی و فقر ورزشی با توجه به سرانه استاندارد آن مقداری اندک بوده و با توجه به اختیاراتی که پارلمان شهری در تمامی حوزه های نقش آفرینی دارد، همچنان بعد از پنج دوره فقیر مانده یا بدان اعتنایی نشده است. هدف من از ورود به این عرصه بسط و ساماندهی فضای شهری با یک برنامه ریزی مدون در جهت همکاری و ساختار سازی استاندارد بر اساس مستندات و توانمندی ها و اختیاراتی است که قانون برای این شورا در مسیر تعامل یکپارچه با سازمان و ارگان های وابسته و غیر وابسته مهیا ساخته تا بتوانیم حداقل در اولین گام طی یک برنامه ریزی یک ساله ، سرانه  فرهنگی و ورزشی را با استفاده از پتانسیل های موجود در فضای شهری، پارک ها و بوستان ها ، پیاده روها و فضای های فرهنگی در اختیار ورزش دوستان و فرهنگ دوستانی قرار دهیم که جزو سرمایه های این شهر بزرگ هستند.

آیا در خصوص مشکلات حوزه ورزش شهر رشت بررسی و جمع بندی داشته اید؟

در قدم اول طی یک برنامه ریزی مدون تصمیم بر آن است با تشکیل کارگروه های عضو در مسیر فعالسازی توانمندی میراث فرهنگی و هنری با استفاده از اهرم فرهنگ عمومی و اجتماعی با تغذیه ی حوزه ی نشر ، رسانه و دیدگاه های پژوهشی جامعه دانشگاهی و علمی، با بهره گیری از بازوان قدرتمند تشکل های مدنی و همکاری استراتژیک از نفوذ هیات های مذهبی در اقشار جامعه بتوانیم پایگاه های عمومی ورزشی را در قالب قوانین مدون موجود که اجازه آن سالهاست در اختیار پارلمان شهری است و این شرایط را فراهم کرده تا بتواند با استفاده از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری ارگان و سازمان ها؛ آنها را پای کار آورده و در جهت توسعه ورزش همگانی ، ترویج استعدادیابی ورزشی، فرهنگسازی شهرنشینی با رویکرد نظافت و نظم شهری ، ارتقای سطح دانش سلامت جسمانی و روانی مردم شهرم، رشت، ساماندهی کودکان کار و ایجاد فضای باثبات برای نقش آفرینی فرهنگی این اقوام، سازماندهی وضعیت اسکان و استراحت غیربومیان در زمان حضور با استفاده از ظرفیت فضاهای فرهنگی و ورزشی و کشف استعدادهای درخشان تحت حمایت های شورای شهر، فعال سازی ظرفیت ورزش در جهت ایجاد شور و انگیزه برای افراد کهنسال و کم توان و ... اقدامات موثر همراه با برنامه ی طبقه بندی شده و زمانبندی شده را کارسازی نماییم.

راهکار عملیاتی در مواردی که ذکر کردید را می توانید برشمارید؟

بله؛ حتما، ما با استفاده و به کارگیری و دعوت از نخبگان در حوزه های مختلف مدیریت شهری ، توانسته ایم در حوزه های مهندسی فرهنگ و مهندسی ورزشی تاکتیک های عملیاتی خود را قبل از ورود به پارلمان مدون سازیم.

-         شناسایی و تعریف پروژه های طراحی شهری با رویکرد فرهنگی و ورزشی

-         اقدام، تهیه و تدوین آیین نامه ها و مقررات و ضوابط پیشنهادی در حوزه مرتبط مذکور.

-         طراحی، مکان یابی و جانمایی فضاهای مناسب شهری برای فعال سازی پتانسیل های فرهنگی و ورزشی.

-         تدوین برنامه های استراتژیک و بلند مدت حمایتی در راستای تکریم فعالیت ورزشکاران و فرهنگیان.

-         تهیه طرح مطالعاتی و آسیب شناسی فرهنگی و ورزشی مناطق چندگانه شهری.

-         تهیه و تدوین بانک اطلاعات و تدوین نظام نامه جامع سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت.

-         برنامه ریزی انعقاد تفاهم نامه های همکاری در حوزه های فرهنگی و ورزشی با سازمان های و مجتمع های تخصصی آموزشی و جهت استفاده از ظرفیت های علمی و عملیاتی بخش خصوصی.

-         جمع آوری و تدوین برنامه راهبردی بودجه بندی صحیح و تخصیص اعتبارات به حق سازمان های ورزشی.

-         تشکیل کمیته های تخصصی ، مشاوره فنی ، کارشناسی در زمینه بهسازی و ساماندهی فضاهای فرهنگی و ورزشی.

کم کاری های مدیریت شهری را در حوزه سیاستگزاری ورزشی چه می دانید؟

همانطور که همگان بهتر از من می دانند، یکی از سموم موجود در مدیریت، استفاده افراد غیر متخصص در امور تخصصی است. بدیهی است در این مورد نیز طی پنج دوره گذشته از آنجایی که کرسی امور فرهنگی و ورزشی پارلمان شهری ، محلی از حضور ورزشکاران و متخصصان این حوزه را به خود ندیده است، بدیهی است ، سیاست گذاری های صورت گرفته در زمینه ی ورزشی و استفاده از توانمندی ورزشکاران طی این سالها همواره فقیر مانده است. بدیهی است، سیاستگذاری های فرهنگی و ورزشی نیازمند دیدگاه وسیع آن حوزه با استفاده از ظرفیت های علمی دقیقا همان حوزه در مدیریت امور است. این سهم همچنان مغفول مانده که امیدواریم در این دوره بتوانیم شاهد آن باشیم که مردم شهرم با استفاده از هوشمندی ای که همیشه از آن سراغ داریم، به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

اثرگذاری پارلمان شهری در زمینه ورزش چگونه میتواند باشد؟

یکی از وظایف خطیر مدیران کلانشهر رشت، تولد یک نگاه جدید به شهر، در جهت رسیدن به شهری خلاق ، مستعد و زیبا می باشد. شهری با رونق اقتصادی و فرهنگی که با ساکنان و مسافرانش از حضور در آن احساس لذت ببرند و از هر فرصتی برای ارتباط با شهر استفاده کنند. بدیهی است مقوله مهندسی فرهنگی و مهندسی ورزشی در فعال سازی ظرفیت های فیزیکی و روانی شهروندان و اعضای خانواده بزرگ شهر ، موجبات احساس آرامش و امنیت را در مکعب حجمی شهر با استفاده از تخلیه فشارهای روزمره و افزایش سلامتی و دمیدن روح سلامتی و انرژی و سلامتی یکی از ارکان مورد توجه اثرگذاری زمینه ی فرهنگی و ورزشی در پارلمان شهری است. پرسش اینجاست که چرا تا به امروز به این مهم دست نیافته ایم. دلیل آن واضح و مبرهن است که ما همواره طی این سالیان مدیری موثر در حوزه ی تخصصی فرهنگی و ورزشی با تجربه و دانش در این زمینه نداشته ایم.

تجربه و پتانسیل خود را در این خصوص بیان کنید.

در زمینه تجربه و پتانسیل های موجود فردی و گروهی بدیهی است، سوابق عملکرد بنده به عنوان مدرس دانشگاه در حوزه ی ورزشی و فرهنگی ، مسئول هنرهای رزمی آسیا، مسئول سبک دفاع شخصی نظامی کاربردی هان کان دو شمال کشور ، مربی دفاع شخصی ، مسئول سبک دفاع شخصی نظامی کاربردی هان کان دو شمال کشور ، مسئول ثبت رکورد هنرهای رزمی در شمال کشور ، مسئول سبک رنجر کماندو در استان گیلان ، مسئول سبک هاپکیدو و WHF در استان گیلان ، مربی تیم جمهوری اسلامی در مسابقات دفاع شخصی 2018 ، مربی تیم منتخب کاراته ایران در مسابقات آسیایی ازبکستان 2015 ، داور رسمی کشور در رشته تکواندو از فدراسیون تکواندو WTF ، داور رسمی کشور در رشته کیک بوکسینگ از فدراسیون ورزشهای رزمی ، رئیس تکواندو کارگران استان گیلان ، نائب رئیس کیک بوکسینگ IMAO استان گیلان ، مدیر روابط عمومی هیات کاراته شهرستان رشت از سال 94 ، مشاور در امور فرهنگی و ورزشی سازمان نظام پرستاری در رشت ، مسئول آموزش مربیان سبک ذوالفقار در ایران ، نویسنده کتاب های تخصصی ورزشی ، قهرمانی جهان و اسیا در تورنمت های بین المللی ، دارای طلای المپیاد ورزشی رزمی آسیا و اروپا - ترکیه 2011 ، قهرمانی در مسابقات تورنمنت های ورزشی رزمی 1392 ، قهرمانی کشور در رشته نینجا رنجر سال 1390 ، قهرمانی کشور در رشته کیک بوکسینگ 1393 ، کاپیتان تیم مقاومت گیلان در لیگ برتر تکواندو کشور سال 1386 ، مربیگری و داوری بین المللی و فدرال و ... خود گویای توانایی های بنده در زمینه های ملی و میهنی و توانمندی مدیریتی بنده در این عرصه بوده است.

به عنوان کلام پایانی در این مصاحبه اگر مطلبی است عنوان بفرمایید.

بدیهی است فرصت های بسیاری با توجه به لجستیک و جغرافیای شهری رشت، مهیا است، از این رو شاخص های فکری و عملکردی اینجانب برای حضور در پارلمان شهری یا شورای شهر عزیزم رشت به صورت آیتم وار به شرح ذیل است:

- توسعه زیرساخت های گردشگری و افزایش زمان ماندگاری گردشگران در شهر با استفاده از ظرفیت های فرهنگی.

- رونق اقتصادی شهر به واسطه رونق صنعت گردشگری با فعال سازی پتانسیل های ورزش همگانی به عنوان موضوعی پر جاذبه در فضاهای فرهنگی شهری و محلات.

- ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم با بهره گیری از مشارکت جمعی ورزشکاران و فرهنگ دوستان در مسیر زیبا سازی و فعال سازی موتورهای محرک اقتصادی و زیرساخت های خدماتی شهر.

- افزایش سرانه ی فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای رشتوندان برای بازگشت نشاط و سرزندگی شهری.

- ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و رشتوندان با فعال سازی ظرفیت های فرهنگی و در زیر مجموعه ی آن موتورهای گردشگری، توسعه صنایع دستی و نشر میراث ماندگار شهری رشت جهت ایجاد جاذبه های درآمدزا با استفاده از محرک های ورزشی در مسیر جذب غیربومیان از سراسر کشور.

- برنامه ریزی مدون و تعامل برای تغییر کاربری اراضی موجود برای استفاده از فضای سبز- ورزشی به گردشگری و پذیرایی و اخذ موافقت کلی و تعامل دو طرفه با اداره کل راه و شهرسازی.

وبسیاری از طرح ها، برنامه ها و تصمیم های مدبرانه و کارشناسی شده توسط تیم تشکیلاتی علمی و عملیاتی اینجانب که با ترتیب اتخاذ شده و چابکسازی سازمانی پای کار بوده و تصمیم به ایجاد تحولی پایدار برای رشتوندان دارند.

و در پایان در یک جمله فکر میکنم : « حل مشکلات شهر من رشت ، یک قهرمان می خواهد».

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code