سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده بتدریج دمای هوای استان به طور متوسط بین ۵ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ شبنم هادی نژاد عصر دوشنبه با بیان اینکه پیش بینی ها بیانگر افزایش دما برای فردا (سه شنبه) در بیشتر نقاط استان است، افزود: اما از روز چهارشنبه سامانه جدید بارشی و خنک وارد استان می شود که شرایط برای افزایش ابر، کاهش دما و در بعضی ساعات وزش باد،  بارندگی و رعد و برق(پاره ای نقاط شدید) و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ تا اوایل هفته آینده مهیاست.

وی عنوان کرد : با فعالیت این سامانه بارشی احتمال آسیب به سازه های سست بنیان شهری و روستایی، آبگرفتگی، بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال جاری شدن روان آب موقت در مسیل ها، رانش و لغزش و برخورد صاعقه و سقوط درختان دور از انتظار نیست.

وی مردم از خواست از استقرار در حاشیه رودخانه ها بویژه در ساعات بعدازظهر و شب در مدت فعالیت این سامانه بارشی بپرهیزند؛ ضمن آنکه کوهنوردان نیز برای فعالیت های کوهنوردی احتیاط لازم را داشته باشند.

هادی نژاد گفت: در زمان بارندگی و رعد و برق نیز افراد در مزرعه، ارتفاعات و زیر درختان مراقب باشند و در جایی امن پناه بگیرند.

به گفته سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارندگی در فومن با ۱۶.۴ بوده است.

بیشترین و کمترین دما نیز طی شبانه روز گذشته به ترتیب مربوط به سیاهکل با ۲۵.۵ درجه و اسب ونی با هفت درجه سانتی گراد بالای صفر بوده است.