مسعود پزشکیان گفت: می‌آیم در مناظره ها شرکت می کنم بعد در جمع بندی اگر نظر مردم در نظرسنجی ها این باشد که فلان نفر شایسته تر و جلوتر از من است کنار می کشم. درباره جهانگیری اگر نظر مردم باشد کنار می روم و کمکش هم می کنم.

گیل خبر/ روزنامه خراسان گفت‌وگویی با دکتر مسعود پزشکیان، سیاستمدار  و نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

رئیس جمهور در همین اختیاراتی که دارد می‌تواند خیلی کارها انجام دهد

- امروز ما یک وضعیتی داریم که قوا به جای این که هم افزایی داشته باشند بیشتر مقابل هم می‌ایستند و همدیگر را نقد می‌کنند.

- باید بدانیم رئیس دولت یا رئیس جمهور چه اختیاراتی دارد و طرف مقابل چه اختیاراتی.

- طبیعتا رئیس جمهور نمی تواند در قوه قضاییه و مجلس زیاد دخالت کند ولی در همین  اختیاراتی که رئیس جمهور دارد می تواند خیلی کارها را انجام دهد.

۱۰۰درصد اصولگراتر از اصولگرایانم!

- بنده صددرصد از اصولگراها هم اصولگراتر هستم. اصلاح‌طلبی تعریفش مشخص است و من معتقدم برای این که مملکت جلو برود باید اصلاحات کرد.

- اصلاحات یعنی هزینه اثربخشی، یعنی کارایی، یعنی کیفیت، یعنی عدالت.

- هر حرکتی در اقتصاد در فرهنگ در سیاست و ... اگر هزینه‌اش اثربخش باشد، اگر کیفیت داشته باشد یعنی مردم راضی باشند  و کارآمد باشد و عدالت در آن باشد یعنی اصلاحات .

اگر بر اساس نظرسنجی کسی شایسته‌تر باشد کنار می‌کشم 

- اگر بر اساس نظرسنجی کسی شایسته تر باشد و مردم اقبال داشته باشند من کنار می کشم .

- می‌آیم در مناظره ها شرکت می کنم بعد در جمع بندی اگر نظر مردم در نظرسنجی ها این باشد که فلان نفر شایسته تر و جلوتر از من است کنار می کشم.

- منطق هم همین است وقتی جامعه کسی را بهتر از من قبول دارد نباید پافشاری کنم.

- به نفع لاریجانی کنار نمی‌کشم اما درباره جهانگیری اگر نظر مردم باشد کنار می روم و کمکش هم می کنم.

دولت روحانی اگر جایی موفق بوده همین برجام است!

- من اعتقادم این است که دولت روحانی اگر در جایی موفق بوده باشد همین برجام است.

- این‌هایی که این همه یک طرفه حرف می‌زنند حداقل طرف مقابل را هم بگذارند تا آن‌ها هم حرف بزنند و تنها به قاضی نروند.

- اگر برجام بد است چرا بیرون نمی‌آیید؟ چرا اسرائیل و عربستان هم بدشان می‌آید؟ البته ما نباید سیاست خودمان را با خوش آمد یا بد آمد آن‌ها تنظیم کنیم شاید اوباما و بایدن خوششان آمد این دلیل بد بودن برجام می‌شود؟

- اصلا از برجام هم بیرون آمدیم نقشه راه ما برای آینده چیست؟ می‌خواهیم کجا برویم‌؟ من از جلیلی پرسیدم هیچ جوابی نگرفتم و گفت نمی‌دانیم. پشت تریبون می‌گوییم برجام برای مردم نان نشد اگر از برجام بیرون بیاییم نان خواهد شد‌؟ یا بدتر خواهد شد‌؟

روحانی و ظریف بابت برجام قابل قدردانی هستند!

- روحانی و ظریف درباره کاری که برای برجام کردند قابل قدردانی هستند و همین برنامه باعث شد که ترامپ در شورای امنیت و سازمان ملل نتواند حتی یک مصوبه علیه ایران به تصویب برساند.

- ما از حدودی که رهبری تعیین کرده کوتاه نمی‌آییم اما این که تعامل کنیم با این که تعامل نکنیم و در انزوا باشیم خوب نیست.

- الان به خاطر اف ای تی اف ما ۱۵درصد جنس را گران می‌خریم و ۱۵درصد ارزان می‌فروشیم. هزینه را چه کسی می‌دهد؟ آن وقت مملکت ما فکرش این شده که مرغ و تخم مرغ را چطور حل کند. مقصر تصمیم های ماست که این اوضاع را ایجاد کرده است.

دو میلیارد میلیون تومان یارانه پنهان به آدم‌های پولدار گردن‌کلفت می‌دهیم

- یارانه‌ها به نظر من باید عادلانه شود. الان دو میلیارد میلیون تومان یارانه پنهان را به آدم‌های پولدار گردن کلفت می‌دهیم و فحش هم می‌دهند و اکثریت مردم ما گرفتار نان شب هستند.

- ما چطور راحت می‌خوابیم و این پول‌ها به جیب آن‌ها نمی‌رود؟  باید سهم هر کسی را به خودش داد و کارشناسان باید نظر دهند.

فیلترینگ معنا ندارد اما فضای مجازی باید قانونمند شود

- فیلترینگ معنا ندارد اما فضای مجازی باید قانونمند شود. با فضای مجازی که بخواهد تهمت بزند باید برخورد شود.

- حتی در آمریکا ترامپ که شروع به حرف های غلط کرد توئیتر صفحه‌اش را بست اما در کشور ما راحت هر کسی هر حرفی می‌خواهد می‌گوید و تهمت می‌زند و هیچ جایی برای برخورد با تهمت زننده نیست.

- قطعا سانسور کردن غلط است اما تهمت زدن و آبروی یک انسان را بردن بدتر است. باید ساختاری درست شود که اگر کسی تهمت زد بشود جلوی آن  را گرفت.