مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان از لایروبی ۳۴۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار در استان خبر داد و گفت: در مجموع برای امسال لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از انهار در گیلان برنامه ریزی شده است.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان ؛مهندس وحید خرّمی با اشاره به اینکه ۳۴۰ کیلومتر از انهار استان گیلان لایروبی شده است، گفت: در مجموع برای امسال لایروبی حدود ۵۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های استان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از نیمی از آن به انجام شده است، افزود: تلاش می‌کنیم تا قبل از شروع فصل آبیاری کار لایروبی مسیل های باقی مانده نیز اتمام شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان ادامه داد: با توجه به ضرورت آماده سازی رودخانه‌ها، انهار و تأسیسات و تجهیزات برای تأمین و انتقال آب به مزارع تحت پوشش استان، شرکت آب منطقه‌ای گیلان اقدامات متنوعی را برنامه ریزی نموده است.

وی افزود: در این راستا تا کنون بجز لایروبی رودخانه‌ها، انهار و کانال‌های آبیاری، ۱۵۰ مورد از ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌ها تعمیر، بازسازی و راه اندازی شده و همچنین تعداد ۱۴۰ مورد از سردهنه های خاکی در سطح استان بازسازی و آبگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تأکید کرد: کشاورزان گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی، لایروبی انهار بین مزارع نیز اقدام نمایند، زیرا این امر باعث تسهیل در انتقال آب به مزارع و کاهش مصرف در آبیاری می‌شود.