ل

در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۵ آزمون کشوری در دو حوزه وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار می شود. مهمترین آزمون سال ۱۴۰۰ کنکور سراسری است که طی چهار روز در تیرماه برگزار خواهد شد.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛ در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۶ آزمون کشوری برگزار می‌شود. اما تقویم آزمون‌های کشوری بر مبنای شرایط کرونا ممکن است تغییر کند و سایه لغو و تعویق به دلیل شرایط کرونا همچنان بر سر آزمون‌های کشوری باقی است.

در مجموع تعداد ۵ آزمون در حوزه وزارت علوم برگزار می‌شود. مهمترین آزمون کشوری، کنکور سراسری است که در تیرماه ۱۴۰۰ در چهار روز برگزار می‌شود.

تقویم آزمون‌های کشوری در سال 1400

*از میان آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی در سال ۱۴۰۰، آزمون دکتری (Ph.D) در ۱۵ اسفندماه ۹۹ برگزار شد و نتایج اولیه و انتخاب رشته این آزمون در سال ۱۴۰۰ اعلام می‌شود.

در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد ۳۱ آزمون برگزار می‌شود.

مهمترین آزمون‌های کشوری در گروه علوم پزشکی نیز آزمون‌های ارشد و دکتری هستند که آزمون کارشناسی ارشد در اردیبهشت ماه و آزمون دکتری تخصصی در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهند شد.

آزمون دستیاری نیز به عنوان یکی از مهمترین آزمون‌های کشوری علوم پزشکی در کش و قوس برگزاری یا عدم برگزاری قرار داشت و قرار بود در ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار شود که با اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی در ۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ مشخص شد که این آزمون به تعویق افتاده است و تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود.

آزمون فلوشیپ پزشکی با تعویق از خردادماه به تیرماه موکول شد و یک نوبت هم آزمون پیش کارورزی میان دوره‌ای در ۲۱ خرداد اضافه شد.

تقویم آزمون‌های علوم پزشکی سال 1400