در حاشیه انتقادات نماینده رودسر و املش؛
۱۴۰۰/۰۱/۱۰ ۰۹:۱۵ چاپ

گیل خبر/ سرویس استانی: در چند روز گذشته خبری به نقل از حجت الاسلام صفری نماینده رودسر و املش در برخی از رسانه ها منتشر شد که "گیلان در فساد اداری رتبه دوم کشور را داراست"

فارغ از اینکه همه جوامع و بخصوص جوامع در حال توسعه با سطوحی از انواع مختلف فساد روبرو هستند، اما آنچه سبب تمایز جوامع در توسعه و پیشرفت است، نحوه مواجهه آنان با پدیده فساد و اتخاذ سیاستهای پیشگیرانه و مقابله ای است.

در این بین نیز جایگاه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به دلیل قانونگذاری در حوزه پیشگیری از فساد و نظارت بر دستگاههای اجرایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

حال سوال از نماینده رودسر و سایر نمایندگان گیلان این است که در خصوص مشکل فساد اداری در گیلان چه تمهیداتی تاکنون به خرج داده اند و برای بهبود رتبه بندی فساد اداری گیلان از کدام تکنیک نظارتی و یا کدام طرح پیشگیری رونمایی کرده اند؟

واضح است که گیلانیان تنها به منظور مصاحبه و گزارش خوانی از فساد و ظلم و تبعیض به نمایندگان خود رای نداده اند و کمترین خواسته مردم از وکلای خود قانونگذاری، نظارت موثر و پیگیری مشکلاتی است که آسایش را از ایشان سلب کرده است.

چه بهتر در سال جدید که به شعار "تولید، پشتیبانی و مانع زدایی" و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این شعار مزین گردیده است، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی نیز بجای وامصیبتا سردادن و گزارش خوانی های بی حاصل، تلاش کنند تا در عمل رویه ناصواب فساد اداری در گیلان برطرف گردد که این خود بزرگترین گام در راستای محقق شدن شعار سال ۱۴۰۰ می باشد.