جشنواره تلویزیونی ترنم بهار در شب های نوروز ۱۴۰۰+گزارش تصویری

گیل خبر/ مهدی کاظمیان سخنگوی سازمان منطفه آزاد انزلی از برگزاری جشنواره تلویزیونی ترنم بهار با همکاری صدا و سیمای استان گیلان در طول تعطیلات نوروزی ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: به منظور رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا و ایجاد فضایی مفرح و جذاب برای مخاطبین شبکه استانی که در شبکه‌های سراسری نیز بازپخش می شود، برنامه مشارکتی فوق به اجرا درمی‌آید تا توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری در تنها منطقه شمال کشور معرفی گردد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه ظرف هفت سال گذشته این برنامه تلویزیونی به یکی از پرمخاطب ترین برنامه های شبکه استانی باران تبدیل و جایگاه خوبی میان بینندگان پیدا کرده، افزود: با عنایت به تداوم شرایط همه گیری کرونا، در چارچوب این جشنواره ظرفیت ها و توانمندی های مختلف منطقه آزاد انزلی و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان معرفی می شود.

وی در خصوص بخش های مختلف جشنواره تلویزیونی ترنم بهار منطقه آزاد انزلی چنین توضیح داد: اجرای زنده جشن های آئینی مرتبط با نوروز استان که به منظور هدف آشنایی با فرهنگ،آداب و رسوم کهن گیلان زمین از سوی هنرمندان استانی؛ برگزاری موسیقی سنتی و پاپ که در حوزه سنتی بیشتر بر سبک موسیقایی فولکور و بومی نقاط مختلف استان؛ برپایی مسابقات متنوع با شرکت بینندگان؛ اجرای ورزش های بومی-محلی استان؛ حضور هنرمندان مطرح استانی و کشوری از مهمترین بخش‌های این جشنواره تلویزیونی است.

کاظمیان یکی از مهمترین محورهای جشنواره فوق را معرفی ظرفیت ها،توانمندی های مختلف این منطقه و فرصت های سرمایه گذاری در بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور عنوان کرد و گفت: جشنواره تلویزیونی ترنم بهار منطقه آزاد انزلی،در استودیو ساحلی گنبد آسمان مرحوم رضا نظری با همکاری شبکه باران تهیه و تولید و پخش آن از دیشب (29 اسفند ماه) آغاز شده است. ساعت پخش آن از ۲۱ تا ۲۲/۳۰ با مجری گری امیر احمدی میزبان منازل خواهد بود تا در یک برنامه ترکیبی-حمایتی علاوه بر آگاهی با پتانسیل های این منطقه و بخش خصوصی فعال در آن، زمینه آشنایی با جذابیت های فرهنگی و گردشگری گیلان زمین در نوروز باستانی ۱۴۰۰ فرآهم می گردد.

گفتنی است در اولین شب این برنامه ، مجید مظفری بازیگر مطرح سینما و تلویزیون کشور مهمان اولین شب این برنامه بود. همچنین در این برنامه آیین نوروزخوانی نیز اجرا گردید.

عکس: علی سمرقندی