گیل خبر/ ثبت نام ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به پایان رسیده است و به گفته رئیس ستاد انتخابات گیلان ثبت نام یک هزار و ۷۳۲ نفر داوطلب برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای گیلان نهایی شده است.
اما اتفاق عجیبی که در این دوره از انتخابات شاهد آن هستیم، تبلیغات زود هنگام برخی از کاندیداهای شهر تالش است که با فیلمبرداری از ثبت نام خود و نطق های انتخاباتی و شعارهای رنگارنگ در فضای مجازی به چشم می خورد.

چندی پیش بود که نماینده آستارا و عضو هیات نظارت بر انتخابات شورا در مضاحبه ای اظهار کرد: "داوطلبان باید از هرگونه تبلیغات زودهنگام و خارج از قانون خودداری کنند و در روند انتخابات پیروی از عدالت، قانون و اخلاق مدنظر باشد. دستگاه‌های نظارتی و عوامل شورای نگهبان به رفتار انتخاباتی داوطلبان نظارت می‌کنند و این افراد باید در همه حال قانون را مدنظر داشته باشند."
اما به ظاهر تبلیغات کاندیداها در شهر تالش از همان ساعات اولیه ثبت نام آغاز شده و برخی از افراد از هم اکنون در فضای مجازی و صفحات اینستاگرامی در حال تبلیغات انتخاباتی هستند و لازم است تا در این خصوص دستگاههای متولی انتخابات شورا با ورود به موقع خود از افزایش این روند خلاف قانون و تعمیم و گسترش آن به سایر حوزه های انتخابی گیلان جلوگیری بعمل آورند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در سراسر کشور در ۲۸ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.