سارا بهمنیار بانوی المپیکی کشورمان با شکست برابر حریف ترک به دیدار رده‌بندی رقابت‌های کاراته‌وان استانبل ترکیه راه یافت.

گیل خبر/ به گزارش فارس،  لیگ جهانی کاراته وان استانبول ۲۰۲۱ امروز آغاز شد و سارا بهمنیار به عنوان نخستین کاراته کای ایرانی در کومیته انفرادی روی تاتامی رفت.

سارا بهمنیار ملی پوش جوان اهل آستانه اشرفیه گیلان امروز در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم زنان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل دالیا اسدولینا از روسیه با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید.

سارا بهمنیار در دور سوم نیز به مصاف سلوا نور آکوت از ترکیه رفت و سه بر صفر به پیروزی رسید و در نیمه‌‌نهایی حریف سراپ اوزچلیک نفر اول رنکینگ المپیک و نایب قهرمان کاراته جهان در سال ۲۰۱۸ شد.

در این مسابقه سارا بهمنیار مقهور توان حریف ترک شد و با شکست پنج بر دو از راهیابی به فینال کاراته وان بازماند و  یکشنبه ۲۴ اسفند برای کسب مدال برنز روی تاتامی می‌رود.

حریف بهمنیار کاترینا کریوا از اوکراین و دارنده مدال طلای کاراته قهرمانی اروپا ۲۰۱۷ و چهار نقره و ۶ برنز لیگ‌های کاراته‌‌وان است.

سارا بهمنیار به همراه حمیده عباسعلی دو کاراته کای دختر ایرانی هستند که حضور خود در المپیک توکیو را قطعی کرده‌اند. حمیده عباسعلی در این مرحله از لیگ جهانی حضور پیدا نکرده است.

مسابقات کاراته وان استانبول که نخستین مرحله این رقابت های در سال ۲۰۲۱ است از ۲۲ تا ۲۴ اسفند ماه برگزار می شود. در این مسابقات ۵۸۳ کاراته‌کا از ۷۲ کشور حضور دارند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code