00000.02 38 24 10.still025

گیل خبر/ مهندس مصطفی بلورچی دبیر جشنواره سالانه گیله دختر اعلام کرد: گیله دختر ۱۴۰۰ در راستای تکریم جامعه زنان و ارج نهادن به مقام و شخصیت بانوان گیلانی در ابعاد گسترده‌تر و رشته‌های بیشتر در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود.

جشنواره آتی دومین تجربه پس از گیله دختر سال ۱۳۹۹ برای قدردانی از زنان و دختران هوشمند، مستعد، هنرمند و ورزشکار گیلانی است که توانسته‌اند در داخل و خارج از خاک گیلان به نام این سرزمین افتخار بیافرینند و نام ایرانی و گیلانی را سربلند و سرافراز کنند. این زنان و دختران میهن دوستِ گیلان‌زمین در جشنواره گیله دختر سال ۱۳۹۹ از اقصی نقاط ایران گردهم آمدند تا در دیداری رو در رو《روز دختر》و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) را گرامی دارند. این جشنواره در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی جوایز مردمی را به بهترین ها اهدا نمود، و حال که کمتر از یک سال از پایان نخستین گیله دختر می‌گذرد، چشمان منتظر بیش از گذشته شده تا این بار جشنواره‌ای با شکوه‌تر برگزار گردد، و بی‌شک مسئولان برگزاری این رویداد درحال آماده‌سازی گیله دختری متفاوت در نخستین سال از قرن جدید هستند.

در فاصله دو روز تا آغاز بکار سامانه کاندیداتوری جشنواره، با مهندس مصطفی بلورچی دبیر جشنواره گیله دختر گفتگو کردیم، وی با اشاره به ابعاد گسترده تر و رشته های بیشتر جشنواره آتی در قیاس با سال گذشته، گفت: به لحاظ کمی تعداد جوایز گیله دختر ۱۴۰۰ در دسته‌های هنر و ورزش با افزایش چشمگیر مواجه شده و رشته های زیادی را در برگرفته، به عنوان مثال: تعداد جوایز دسته هنر از ۴ به ۱۶ جایزه می‌رسد که صداپیشگی، هنرهای تزئینی، هنر آشپزی و طراحی لباس به رشته‌های پیشین اضافه شده‌اند، یا در دسته ورزش تعداد جوایز دو برابر شده، و همچنین جوایزی به فعالین اقتصادی و کارافرینان، کنشگران اجتماعی، دوستداران محیط زیست، حامیان حقوق حیوانات، و مدافعین سلامت اختصاص یافته است.

بلورچی در ادامه با اشاره به فرآیند داوری، افزود: در جشنواره آینده فرایند داوری دو مرحله‌ای و مانند جشنواره گذشته متکی بر آرای مردمی خواهد بود. در مرحله نخست داوطلبان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کاندیداتوری جشنواره و ارائه مشخصات و ارسال رزومه به عنوان کاندید ثبت نام کنند، پس از بررسی مدارک و تایید اولیه خواهند توانست در مرحله رای‌گیری شرکت کنند، از مجموع شرکت‌کنندگان در مرحله نخست رای‌گیری تنها ۱۰ نفر برتر بر اساس آراء مردم به مرحله دوم و نهایی خواهند رفت، تا با رقابت در این مرحله افراد برتر هر رشته با رای مردم انتخاب گردند.