چه وظایفی بر عهده وکلای متخصص و با تجربه امور املاک و مستغلات می باشد؟

گیل خبر/ اگر تا به حال معامله ملکی انجام داده باشید احتمالاً مشاهده کرده اید که طرف مقابل شما با یک وکیل ملکی بر سر معامله حاضر می شود. آیا تا به حال این سوال برای شما مطرح شده است که وظایف وکیل ملکی چیست و تخصص او چه کمکی می‌تواند به شما داشته باشد. اگر به خود کلمه وکیل نگاه کنیم، در واقع وکیل به شخصی گفته می‌شود که از طرف موکل خودش اختیار دارد به جای او در برابر قانون از حقوق او دفاع کند. خب، زمانی که کلمه ملک در کنار وکیل قرار بگیرد یعنی اینکه قرار است در مورد مسائل و دعاوی حقوقی مربوط به ملک از موکل خودش دفاع کند. مشکلات حقوقی مربوط به املاک در سال های اخیر آنقدر زیاد شده است که نیاز به وکیل ملکی متخصص به شدت احساس می شود. مهمترین مسائلی که در حوزه فعالیت وکیل امور ملکی قرار می گیرد عبارت است از دریافت مجوز پایان کار، دعوای الزام اخذ تخلیه ید، دعوای تخلیه ید، دعوا بر سر مالکیت مالک دعوای مزاحمت و ممانعت از حق، تصرف عدوانی و خلع ید که البته موارد دیگری هم هستند که در حوزه وظایف وکیل امور ملکی قرار می گیرد اما مهمترین آنها همین مواردی بود که خدمت شما بیان کردیم. البته طبیعی است که بسیاری از این موارد برای شما ناشناخته باشند و هیچ آشنایی با آنها نداشته باشید. برای اینکه شناخت بهتری پیدا کنید با ما همراه باشید تا توضیحات بیشتری را در مورد وظایف وکیل ملکی خدمت شما بیان کنیم.

دعاوی ملکی که وکلای متخصص امور ملک و املاک باید به آن ها بپردازند چگونه هستند؟
معمولاً دعاوی ملکی که وکیل ملکی باید به آنها بپردازد در مجموع به دو دسته تقسیم می شود. بخش های کیفری و حقوقی دسته بندی هایی هستند که فعالیت های وکیل ملکی در مورد آنها است. البته برخی از دعاوی که به دعاوی کیفری ملکی مربوط هستند شرایط متفاوتی دارند. مثلا تصرف عدوانی هم به عنوان دعاوی کیفری ملکی و هم به عنوان دعاوی حقوقی شناخته می شود که مربوط به املاکی است که شخصی غیر از مالک، از آن املاک به صورت غیر قانونی استفاده می کند. یا مثلا دعوای کیفری مزاحمت و ممانعت از حق هم نوع دیگری از دعاوی کیفری مربوط به ملک است. علاوه بر این موارد فروش ملک غیر و جعل سند ملکی هم جزء دعاوی کیفری محسوب می شود. تمامی این مواردی که گفتیم جرایم کیفری بود و وکیل املاک کمتر می تواند در مورد آن ها دخالت داشته باشد چرا که این دعاوی بیشتر مربوط به اشخاص است و طبیعتاً در حوزه اختیارات وکیل کیفری قرار می گیرد. بنابراین بیشتر وکلای ملکی نسبت به مسائل مربوط به حقوق املاک و روند قانونی رسیدگی به پرونده های املاک فعالیت دارند. البته وکلای ملکی زیادی هم هستند که علاوه بر دعاوی حقوقی ملکی تسلط کافی بر روی مسائل کیفری هم داشته باشند.

چگونه یک وکیل حوب و باتجربه ملکی انتخاب کنیم؟

با توجه به توضیحاتی که تا به اینجا در مورد وکیل ملکی داشتیم قطعاً شما هم به دنبال آن هستید که بدانید چگونه می تواند بهترین وکیل املاک را پیدا کنید. اولین موضوعی که باید درمورد پیدا کردن وکیل ملکی متخصص مد نظر داشته باشید، ویژگی هایی است که یک وکیل خوب باید داشته باشد. اولین ویژگی که وکیل باید داشته باشد تخصص کافی در مورد مسائل حقوقی، کیفری و املاک و اراضی است. همچنین او باید تجربه بسیار بالایی داشته باشد و بتواند در پرونده های مختلفی که مربوط به تخلیه ملک، تقسیم ملک و یا رفع تصرف عدوانی است، جهت موفقیت موکل خود گام بردارد و تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گیرد. لازم به ذکر است که تعهد وکیل به وسیله است نه به نتیجه. در کنار این مواردی که گفتیم بهترین وکیل ملکی کسی است که با انواع و اقسام مختلف املاک و اراضی هم آشنایی داشته باشد و پرونده های متنوعی را در زمینه املاک تجربه کرده باشد و در هر شرایطی بداند که چگونه باید روند پرونده را پیش ببرد. دیگر ویژگی که وکیل امور ملکی باید داشته باشد، خوب گوش دادن به حرفهای موکلش است تا از این طریق بتواند تمامی مشکلات موجود در پرونده را پیدا کند و بر اساس آنها روند مشخصی را برای موفقیت در پرونده آماده کند. البته حق دارید که فکر کنید پیدا کردن وکیل ملکی در تهران با چنین شرایطی کار سختی است اما اگر به یک سامانه معتبر اینترنتی مراجعه کنید می بینید که در کوتاهترین زمان ممکن و با پایین ترین هزینه وکیل ملکی هم می توان، یک وکیل مجرب و متخصص پیدا کرد. البته دقت کنید که برای این راه هم حتما باید به سامانه های معتبر اینترنتی مراجعه کنید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code