با حضور فرماندار و مدیرعامل شرکت آبفای گیلان؛
۱۳۹۹/۱۲/۰۵ ۱۰:۱۶ چاپ

در جلسه ای با حضور فرماندار تالش و مدیرعامل شرکت آبفای گیلان، مشکلات حوزه آب و فاضلاب این شهرستان بررسی شد.

گیل خبر/ به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای گیلان؛ سید محسن حسینی در این جلسه با اشاره به اینکه از 233 روستای بالای 20 خانوار شهرستان تالش تعداد 163 روستا تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند، گفت: شاخص بهره مندی روستاهای این شهرستان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی 73.62 درصد است.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان افزود: هم اینک 20 پروژه با اعتباری بالغ بر 11میلیارد و 400 میلیون تومان از ردیف تملک دارایی ها و صندوق توسعه ملی در شهرستان تالش در دست اجراست که 43 درصد از اعتبارات مصوب این پروژه ها تخصیص یافته است.

حسینی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده جهت حفر چاه در روستاهای ریگ، خطبه سرا، چوبر و کنده سر گفت: به منظور ارتقای کیفیت آب شرب روستای کنده سر، لایروبی چاه این روستا انجام شد.

وی، با تاکید بر اینکه آب شرب تعدادی از روستاهای تالش از طریق چشمه های محلی تامین می شود، افزود: به منظور تامین پایدار آب شرب این روستاها که اغلب در مناطق دور و صعب العبور قرار دارند و در فصل گرم سال با مشکل کم آبی مواجه اند، از تانکرهای سیار آبرسانی استفاده می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت آبرسانی سیار به این روستاها، باید پروژه ای تحت عنوان "آبرسانی سیار" در کمیته برنامه ریزی شهرستان تعریف و از محل اعتبارات استانی و شهرستانی، بودجه ای برای آن اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز عملیات لوله گذاری شبکه فاضلاب شهرک بسیجیان تالش، گفت: 6 میلیارد و 300 میلیون تومان برای نصب پکیج فاضلاب 500 مترمکعبی این شهرک هزینه خواهد شد.

حسینی، همچنین از نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب 400 مترمکعبی در مسکن مهر تالش خبر داد و افزود: مجموع اعتبار مورد نیاز اجرای این دو پروژه نیز حدود 14 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: از فرماندار محترم شهرستان تالش انتظار داریم نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز این دو پروژه فاضلاب همکاری لازم را با شرکت آبفای استان داشته باشند.

وی، با بیان اینکه طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهر تالش جمعیتی بالغ بر 38 هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد، گفت: در راستای این طرح 102 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب و یک باب ایستگاه پمپاژ احداث خواهد شد که تاکنون بخشی از لوله گذاری شبکه شهر و خطوط انتقال تا محل تصفیه خانه فاضلاب اجرا شده است.

حسینی، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح فاضلاب تالش را 540 میلیارد تومان ذکر کرد. 

فرماندار تالش نیز در سخنانی گفت: این شهرستان دارای 78 هزار نفر جمعیت شهری و 122 هزار نفر جمعیت روستایی است که عمده مشکل ما در حوزه آب شرب روستایی است.

محمد حسین شاهکویی افزود: تعدادی از روستاهای تالش فاقد و یا با کمبود و ضعف فشار آب شرب مواجه اند که باید تدابیری برای رفع این مشکلات اتخاذ شود.

وی گفت: به منظور تامین آب شرب مناسب این مناطق 5 حلقه چاه باید حفر و راه اندازی شود. 

شاهکویی با تاکید بر ترمیم شبکه های آبرسانی و حفاظت از مخازن و تاسیسات آبرسانی روستاها، خاطرنشان کرد: به منظور استمرار در تامین پایدار آب آشامیدنی مناطق روستایی لیسار، حویق و اسالم به 5 دستگاه دیزل ژنراتور و در بخش مرکزی تالش به 2 دستگاه نیاز است که امیدواریم شرکت آبفای استان نسبت به اجرای این موارد اهتمام لازم را داشته باشد. 

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code