نماینده ادوار مجلس گفت: البته با توجه به اطلاعاتی که دارم این حرکتی که برخی دوستان نماینده انجام دادند خود آن شخصیت مورد نظر راضی نبود که چنین کاری انجام شود. اینها معمولا تصمیمات احساسی است که گرفته می شود.

گیل خبر/ به نقل از نامه‌نیوز؛ انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 برای هر دو جناح اهمیت دارد و آنها برای توفیق در این رقابت می خواهند همه ظرفیت های خودشان را فعال کنند اما در این بین جمعی از نمایندگان می خواهند در نامه ای رسمی از برخی چهره های اصولگرا برای نامزدی در انتخابات دعوت کنند؛ این اقدام با واکنش تحلیلگران و فعالان سیاسی همراه شد و آنها معتقدند «نامه یادشده بُعد نظارتی مجلس را تضعیف می کند».

مهرداد لاهوتی درباره نامه حمایت جمعی از نمایندگان برای نامزدی برخی چهره ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: اخبار حکایت از آن می کند که مجلس این کار را انجام داده است. این کار به لحاظ شخصیت حقوقی کار درستی نیست اما به عنوان شخصیت حقیقی مشکل قانونی ندارد.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید تلاش کنند قوه مقننه درگیر انتخابات ریاست جمهوری نشود، ادامه داد: این اقدام قطعا آثار خوبی به همراه نخواهد داشت چون این موضوع را در جامعه تفهیم می کند که مهندسی پشت انتخابات است چون همیشه مردم نگران این مسئله هستند. حال آنکه شاید این طور نباشد.

عضو حزب اعتدال و توسعه افزود: نظام ما مردم سالار است و مردم انتخاب می کنند و تصمیم اول و آخر را نیز مردم می گیرند. در همه جای دنیا نظارت و فیلتری در حوزه برگزاری انتخابات وجود دارد اما اگر ذهن مردم برود به سمتی که مهندسی پشت انتخابات وجود دارد، معنی اش آن می شود که مردم نقشی در انتخابات ندارند. جا افتادن چنین دیدگاهی در جامعه قطعا بر میزان مشارکت مردم اثر منفی می گذارد.

وی یادآور شد: البته اگر هر نماینده ای براساس شخصیت حقیقی خود از کاندیدایی حمایت کند، ایرادی به آن وارد نیست، در هر دوره از انتخابات این اتفاق می افتد بنابراین یک امر طبیعی است اما اگر مجلس مستقیما وارد حمایت و دفاع از نامزدی خاص شود آثار منفی به دنبال خواهد داشت.

این فعال سیاسی اعتدالگرا افزود: البته با توجه به اطلاعاتی که دارم این حرکتی که برخی دوستان نماینده انجام دادند خود آن شخصیت مورد نظر راضی نبود که چنین کاری انجام شود. اینها معمولا تصمیمات احساسی است که گرفته می شود.