مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: فردا احتمال بارش برف خفیف در جلگه و سفید پوش شدن برخی مناطق همچون رشت، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و شفت نیز وجود دارد.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ محمد دادرس، آسمان گیلان را ابری و مه آلود، در برخی از ساعات همراه با بارندگی، وزش باد و رعد و برق دانست و اظهار کرد: ماسوله با سه درجه سلسیوس و لوشان با ۲۴ درجه سلسیوس در حال حاضر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی بیشینه ارتفاع موج دریا را ۱۲۰ سانتیمتر دانست و افزود: براساس نقشه های پیش بینی امروز، به تدریج شدت فعالیت سامانه ناپایدار در استان افزایش می یابد که تا اواخر وقت پنجشنبه ادامه خواهد یافت؛ سپس به تدریج از شرق استان خارج می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی چهارشنبه به سبب تغییرات فشاری، وزش باد شدید یا به طور موقتی خیلی شدید در برخی مناطق استان پیش بینی می شود، تصریح کرد: از اواخر وقت امروز بارندگی ها در سطح استان شدت پیدا می کند و برف در ارتفاعات به تدریج آغاز خواهد شد.

دادرس از کاهش هفت تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان طی فردا خبر داد و متذکر شد: طی پنجشنبه به دلیل ریزش هوای سرد به منطقه، ضمن کاهش محسوس دما، بارش برف در ارتفاعات به دامنه ها می رسد و از بعد از ظهر در برخی مناطق جلگه هم شاهد بارش مخلوط باران و برف خواهیم بود.

وی اضافه کرد: احتمال بارش برف خفیف در جلگه و سفید پوش شدن برخی مناطق همچون رشت، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و شفت نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه سامانه ناپایدار از غروب پنجشنبه به تدریج تضعیف شده و تا صبح جمعه از منطقه خارج می شود، گفت: مجددا طی روزهای شنبه و یکشنبه سامانه بارشی و سرد دیگری وارد استان خواهد شد که اطلاعات مربوط به آن طی روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.