رهبر انقلاب در سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن مردم تبریز بصورت تلویزیونی سخنرانی کردند.

گیل خبر/ به گزارش ایلنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن مردم تبریز به صورت از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی سخن گفتند. 

گزیده سخنان رهبر انقلاب به شرح زیر است: 

- امیدوارم از برکات معنوی ماه رجب همه بهره ببرند. در این ماه اجتماعات وجود ندارد و آنچه هر سال برای مردم میسر بود که در اجتماعات عبادی باشند نیست؛ لیکن در خانه‌ها از دعاهای رجب غافل نشوید. 

- حادثه ۲۹ بهمن ۵۶ یک حادثه جهادی و عملیاتی بود و مایه افتخار مردم تبریز بود. افتخارات تبریز به این کار جهادی محدود نمی شود و دامنه افتخارات این شهر و این منطقه بسیار گسترده تر است.

- این منطقه در ۱۵۰ سال اخیر از نظر رشد و تربیت فقها و علمای بزرگ، شعرای تبریز، هنرمندان اقسام هنرها در تبریز و دانشمندان در علوم مختلف، یک خطه ممتاز بوده است.

- در تحولات تاریخی و سیاسی کشور این منطقه و شهر تبریز دارای روحیه جریان سازی بودند. 

- آذربایجان دژ استوار ایران در برابر حملات خارجی بوده است. ما با روسیه تزاری و عثمانی و شوروی مواجه بودیم و اگر تبریز و مقاومت‌ها نبود و اگر جانفشانی‌ها نبود ممکن بود این تعرض به مناطق مرزی کشور کشیده شود.

- دلبستگی عمیق به اسلام و غیرت و اهمیت شدید به ایران همواره دو ویژگی مهم و برجسته مردم منطقه آذربایجان و تبریز بوده است.

- بدون یک روایت درست از آذربایجان، هر روایتی از ایران نادرست است. 

- شهید باکری یک چهره فراموش نشدنی است، مواردی از نورانیت، صفا و معنویت او بیان می‌کنند که انسان دچار غبطه می‌شود.

- انقلاب اسلامی ایران از روز نخست با دشمنی ابرقدرت‌ها مواجه شد و یک جبهه‌ای علیه انقلاب تشکیل شد.

-  یک جبهه ای علیه انقلاب اسلامی تشکیل شد، خُب علت این دشمنی چه بود؟ علت این بود که نظام اسلامی هنجارهای نظام سلطه را رد کرده بود. آنچه که بر دنیا حاکم بود، نظام سلطه بود. دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم می‌شد. این یک هنجار جا افتاده جهانی بود. اما نظام اسلامی این نظام را رد کرد. خُب هنجارهای نظام سلطه، رگ حیات استکبار بود. برای اینکه بهانه هایی داشته باشند. یک روز مساله حقوق بشر، موشکی،  منطقه ای و هسته ای را بهانه می‌کردند. جمهوری اسلامی حاضر نبود در سلطه پذیری با آنها همراهی کند.

- هرجا انقلابی عمل کردیم موفق بودیم، هرجا حرکت غیرانقلابی و ناشی از کسالت داشتیم شرایط بد بوده است. امروز در مساله معیشت مردم دچار مشکلات هستیم؛ البته در همین زمینه‌ای که مشکلات داریم، به مراتب شرایط بهتر از قبل از انقلاب است.

- انتخابات در کشور ما یک فرصت بسیار بزرگ است که آن را نباید از دست داد. مخالفین جمهوری اسلامی نمی‌خواهند که جمهوری اسلامی از این فرصت استفاده کند. این[انتخابات] یک امکان برای این ملت است، شور انقلابی مردم را نشان می‌دهد.

- وقتی مردم در انتخابات شرکت کنند این موجب امنیت کشور و پس زدن دشمنان می‌شود. 

- انتخابات هرچه پرشورتر هرچه با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه باشد، اثرات و منافع آن برای کشور و خود مردم بیشتر خواهد بود.

- البته دشمن این را نمی‌خواهد، هر وقت نزدیک انتخابات می‌شود این ها شروع می‌کنند آزادی نیست، دخالت می‌کنند و یا ... است تا مردم را دلسرد کنند. 

- حقیقت این است که انتخابات برای کشور یک فرصت، یک امکان و یک ذخیره است اگر شرکت پرشور مردم باشد یک آینده خوب خواهد بود؛ البته اگر این شرکت پرشور همراه شود با یک انتخاب درست که یک نیروی با ایمان، پرشور، با انگیزه و علاقمند به کار انتخاب شود، نور علی نور است.

- علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات، حضورعمومی مردم و بعد انتخاب اصلح و شخصیت مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است.

- آخرین مطلب در مورد برجام است، در مورد برجام من صحبت کرده‌ام، تازه هم صحبت کردم و سیاست های نظام را مطلقا گفتیم.

- ما حرف و وعده خوب [از کشور های غربی] خیلی شنیدیم که در عمل آن‌ها نقض شده و ضد [حرف‌ها] عمل شده است.

- امروز دیگر حرف و وعده فایده ندارد، این بار فقط عمل، عمل از طرف مقابل ببینیم ما هم عمل خواهیم کرد، با حرف و وعده جمهوری اسلامی دیگر اقدامی نخواهد کرد.