بعد از بررسی آزمایش های سازمان چای و شبکه بهداشت؛
۱۳۹۹/۱۱/۲۳ ۰۹:۵۶ چاپ
تایید غیربهداشتی بودن برند معروف چای کارخانه ای در املش+تصاویر

گیل خبر/ سرویس استانی: نتیجه آزمایش چای کارخانه ای در املش که تولید کننده یک برند معروف بوده فاقد ویژگی های بهداشتی لازم اعلام شد.

مدتی پیش بود که گیل خبر در خبری اعلام کرد: یک کارخانه چای در رانکوه املش به دلیل شائبه توزیع چای سنواتی (غیرقابل مصرف) به جای یک برند معروف چای  پلمپ شد و بررسی ها برای کیفیت چای تولیدی کارخانه آغاز شد.

به دنبال آزمایش یک نمونه چای خشک این کارخانه توسط مرکز آزمایش سازمان چای،  رئیس  این سازمان  در نامه ای به سرپرست مرکز بهداشت املش اعلام کرده است که این چای از نوع شکسته داخلی درجه دو با  عطر و طعم و کمی ماندگی است. 

همچنین معاون غذا و داروی علوم پزشکی گیلان نیز طی نامه دیگری اعلام کرد: محموله چای موردنظر فاقد ویژگی های بهداشتی لازم جهت مصرف و عرضه به بازار می باشد. 

این برند تولید چای خارجی در آگهی های تلویزیونی بارها تبلیغات  داشته است. امری که باعث شده مجمع نمایندگان گیلان طی نامه ای به رئیس صداوسیما  از تبلیغات فراوان چای خارجی در آگهی های صداوسیما و عدم حمایت از چای کاران ایرانی انتقاد کنند. 

 

جمعی از مدیران کارخانجات چای سازی گیلان و مازندران نیز طی نامه ای به دادستان املش، با تشکر از وی برای برخورد قاطع با این پرونده از عدم نظارت کافی در مقابله با توزیع چای سنواتی هشدار دادند. به گفته  این فعالان عرصه چای،  افرادی با نفوذ خود سعی دارند قطب تولید چای در املش را به منبعی برای عرضه چای بی کیفیت تبدیل کنند. 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code