رییس ستاد انتخابات وزارت کشور:
۱۳۹۹/۱۱/۱۱ ۱۰:۵۹ چاپ

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: هشتم فروردین ۱۴۰۰ نام‌نویسی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان انجام می شود و ۲۱ اردیبهشت استارت اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری زده می‌شود و امیدوارم بتوانیم انتخاباتی در شأن ملت بزرگ ایران برگزار کنیم.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا، جمال عرف روز شنبه در نشست خبری با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و آغاز دهه فجر، گفت: ماهی که در آن هستیم یک رئیس‌جمهوری غیرمنطقی و مستکبر کنار رفت دولت جدید در آمریکا روی کار آمد که باید از دولت گذشته عبرت بگیرد و براساس تعهدات بین المللی وارد شود و به تعهدات خود عمل کند.

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور ادامه داد: سال ۹۹ خورشیدی یا ۲۰۲۰ میلادی سال سختی بود که دو اتفاق مهمی در این سال رویداد یکی پاندومی کرونا بود که از ژانویه سال ۲۰۲۰ شروع شد و همه دنیا را درگیر کرد و مشکلات را مضاعف کرد با تجاربی که کسب شده و مسیری که شکل گرفته و با وجود واکسن و واکسیناسیون افق روشنتری جلوی راه ما قرار دارد.

عرف با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه اظهار کرد: شکست استراتژی فشار حداکثری نشان داد ملت ایران خسته نخواهد شد و مقاومت فعال مردم جواب داد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو در سال ۱۴۰۰، گفت: هم با انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جدید قوه مجریه روی کار خواهد آمد و هم نمایندگان خبرگان رهبری و میان دوره ای مجلس  انتخاب خواهند شد و هم شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با برشماری تقویم انتخابات، گفت: ۱۹ اسفند تقویم انتخابات شوراهای اسلامی شکل می‌گیرد و نام نویسی‌ها با تشکیل هیات های اجرایی آغاز می‌شود. افراد متقاضی برای ثبت‌نام از اکنون باید مراحل خود را انجام دهند و برای دقیقه ۹۰ نگذارند.

وی اضافه کرد: هشتم فروردین ۱۴۰۰ نام‌نویسی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان انجام می شود و ۲۱ اردیبهشت استارت اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری زده می شود و امیدوارم بتوانیم انتخاباتی در شأن ملت بزرگ ایران برگزار کنیم.