نایب رئیس شورای اسلامی شهر لشت نشا با انتقاد از عدم شفافیت مالی شهرداری این شهر خواستار رسیدگی استاندار و نهادهای نظارتی به امورات شهرداری لشت نشا شد.

گیل خبر/ محمد صادقی تصریح کرد: در پی اظهارات شهردار محترم مبنی بر پرداخت بدهی سنوات گذشته شهرداری باید متذکر شوم که شورای اسلامی شهر لشت نشا به جهت عدم شفافیت مالی شهرداری از عملکردهای مالی و طرح‌های عمرانی هیچ‌گونه اطلاعی نداشته و این موضوع چندین بار به صورت مکتوب و از سوی رسانه‌ها مطرح شده است که متاسفانه گزارش عملکرد مالی و عمرانی از سوی شهرداری ارائه نشد.

وی افزود: من به عنوان عضو کوچک این مجموعه قائل بر فرافکنی نیستم و معتقدم مدیریت شهری نباید عدم کارائی خود در سنوات اخیر را با عنوان نمودن پرداخت بدهی سنوات گذشته توجیه نماید. همچنین بر خود لازم می‌دانم که در فرصت به وجود آمده از زحمات مدیران گذشته شهرداری لشت نشا که هر کدام به نحوی طرح‌هایی را به یادگار گذاشته‌اند و خدمات شایانی به شهروندان ارائه نموده‌اند، بالاخص از آقای الهی آخرین شهردار در دوره چهارم شورای اسلامی به جهت در خواست اعتبار برای پروژه پل عابر پیاده (پل آهنی) و پروژه رودخانه اشمک که در دوره پنجم تحقق یافته است و حل مشکل جایگاه CNG با انعقاد قرارداد با پیمانکار به مدت ۵ سال و … تشکر و قدردانی نمایم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر لشت نشا ادامه داد: معهذا مدیریت شهری به جای فرافکنی و ارائه گزارش عملکرد به صورت گزینشی می‌بایست در خصوص در آمدهای شهرداری از ردیف های اعتباری ارزش افزوده، اعتبارات دولتی و سایر درآمدها شفاف‌سازی نماید و طبق قانون، گزارش عملکرد مالی شهرداری را پس از تصویب شورای اسلامی شهر به اطلاع عموم مردم برساند، که این امر باعث افزایش رضایت‌مندی شهروندان محترم شده امری که متاسفانه تاکنون هیچ‌گاه شاهد آن نبوده‌ایم.
صادقی اضافه کرد: مدیریت شهرداری در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۵ میلیارد درآمد داشته ولی همچنان حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری به مدت ۴ ماه معوق می‌باشد. نحوه هزینه کرد درآمدهای شهرداری به چه صورت است که از سال ۹۷ با گذشت ۳۴ ماه بیمه تامین اجتماعی پرسنل فقط ۱۳ ماه ارسال پرداخت شده است و قطعا این قصور، بدهی و جرائم سنگینی را بر شهرداری لشت نشا تحمیل نموده است و اینکه در حال حاضر شهردار محترم می بایست در خصوص میزان بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی و سایر ارگانها و ادارات شفاف سازی نمایند .شورای شهر چطور قادر خواهد بود علی رغم بدعهدی ها ،پنهان کاری ها و رویکرد یکسویه ی شهردار محترم و عملکردی این چنینی ، پاسخگوی شهروندان باشد .

وی افزود: اینجانب به عنوان نماینده مردم فهیم شهر لشت نشا از استاندار محترم و سازمان های نظارتی در خواست رسیدگی به امورات شهرداری لشت نشا را دارم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code