نمایش «راشومون» به نویسندگی و کارگردانی احسان عبدالملکی دارایی از رشت به بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر راه یافت.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان روز سه شنبه ضمن اعلام این مطلب گفت: نمایش یاد شده از گیلان در میان  ۲۸ اثر منتخب از نمایش‌های رسیده به دبیرخانه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.

قاسم مصفا افزود: اثر راشومون تفسیرات متناقض واقعه، توسط افراد مختلف را بیان می‌کند؛ واقعه ای یکسان توسط افراد مختلف به طور کاملاً متفاوت تعبیر و تفسیر می‌شود حتی اگر آنها شاهد رویداد مشابه بوده باشند.
وی ادامه داد: راشومون، ماجرای حمله راهزنی به یک تاجر و همسرش را از زاویه دید چهار نفر بیان می‌کند؛ روایت هایی ضد و نقیض که ذهن مخاطب را در یافتن حقیقت واقعه به چالش می‌کشد.
در این نمایش به تهیه‌کنندگی حامد حصاری، محمد رسائلی، مهدی مخبری، پریسا قاسمی و پریا کاظمی بعنوان بازیگر نقش آفرینی می‌کنند. دیگر عوامل نمایش شامل تولید موسیقی آن که توسط پیام یکتا با مشاوره فنی موسیقایی مسعود یکتا از خوانندگان سرشناس کشور انجام شده،  طراحی لباس‌های اثر بر اساس مبادی هندسه اوریگامی توسط راحیل علیزاده و سمیه علیزاده، مازیار شفیعی (عکاس)، وحید میری و نسیم صحرائی (گریم) و عوامل اجرایی حدیث رضایی، رها برنجکار، سعید علیزاده، الینا نگینی و نسترن صحرائی می باشد.
تئاتر گیلان نسبت به سال ۹۲ با ۲۲۸ نمایش، رشد ۷۵ درصدی را تجربه کرده است؛ اجرای تئاتر بعنوان یکی از هفت هنر اصلی جهان در استان از سابقه طولانی برخوردار است و تعداد نمایش های تولید شده در سال ۹۲ گیلان، ۱۳۰ مورد بود که در سال ۹۸ این رقم به ۲۲۸ تئاتر رسید.
گیلان امروز بالنده به بیش از یکصد سال سابقه تئاتر در کشور است، " اکبر رادی "، نمادی در نمایشنامه نویسی کشور و خالق تئاتر هویت برخاسته از این سرزمین است؛ هم اکنون ۲۴ سالن و چهار پلاتوی اجرای نمایش با ظرفیت شش هزار و ۶۲۱ صندلی در استان وجود دارد در بخش آموزش نیز ۲۰ آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی در گیلان مجوز فعالیت دارند.
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه ۱۱ تا ۲۱ بهمن ۹۹ برگزار می‌شود؛ آدرس سایت جشنواره www.fitf.ir است.