تصویر 1399 10 25

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از  برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با محوریت مساجد و حضور ویژه نسل جوان خبر داد.

گیل خبر/ حجت‌‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» امروز(پنج‌شنبه، ۲۵ دی) در اولین جلسه کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان که در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد گفت: امسال با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامت مردم با پرهیز از تجمعات، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی برنامه های متنوعی را با بهره‌گیری از فضای مجازی برگزار می‌کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از تشکیل کارگروه مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان جهت تدوین برنامه‌ها در فجر انقلاب مطابق با شرایط روز خبر داد و گفت: ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، بهترین فرصت برای توجه به کارکردها و تبیین نقش مساجد در حوزه‌های مختلف است.


«رضوانی نژاد» با بیان این که نقطه عزیمت انقلاب اسلامی مسجد بود، انقلاب در مساجد شکل گرفت و استمرار آن نیز در مساجد است، بر لزوم بهره‌گیری از مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌های دهه فجر و بهره‌گیری از این ظرفیت در تقویت برنامه‌های بزرگداشت پیروزی انقلاب بسیار مهم دانست و خواستار برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با محوریت مساجد و حضور ویژه نسل جوان شد.

 

وی افزود: برنامه‌های امسال دهه فجر انقلاب اسلامی به شیوه ای متفاوت و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا می‌شود و تصریح کرد: برنامه‌های مسجدی باید توسعه داده شده و دربرگیرنده تمام خانوارهای پیرامون مسجد باشد مانند ایام کرونا که گروه‌های جهادی هم به نمازگزاران و هم به تمام خانوارهای محل خدمات بهداشتی ارائه کرده و بسته‌های حمایتی و معیشتی توزیع می‌کنند.

 

دبیر کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان، فضای مجازی را فرصتی برای توسعه فعالیت‌های مسجدی و ترویج ارزش‌های دینی دانست و تاکید کرد: تبیین گام دوم انقلاب، امیدآفرینی، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی با محوریت مساجد، در اولویت باشد.

 

وی در ادامه به تشریح برنامه‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کانون‌های مساجد استان پرداخت و گفت: این برنامه‌ها در قالب طرح ملی ایران قوی با مشارکت افزون بر ۹۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سراسر گیلان برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع بسته‌های کمک معیشتی را از جمله این برنامه‌ها دانست و بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی به‌ویژه کتابخوانی با محوریت مسجد و انقلاب اسلامی، ، مراسم خاطره‌گویی انقلاب، تولید کلیپ‌های کوتاه توسط فعالان مسجدی، خاطره‌‌نویسی، برگزاری نشست‌های بصیرتی با محوریت دستاوردهای انقلاب، معرفی کتب مرتبط با مسجد و نماز و انقلاب در طرح شنبه‌های کتاب، محفل انس با قرآن، تکریم فعالان مسجدی و مبارزان انقلابی در قالب طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم از جمله برنامه‌های تدوین شده است.

 

گفتنی است؛ در این جلسه حجت الاسلام « قربانپور» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته مساجد گیلان حضور داشته و به ارائه برنامه‌های پیشنهادی و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code