استاندار گیلان اعلام کرد:
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۱۶:۵۵ چاپ

استاندار گیلان اعلام کرد : شهرستان های رودسر ، لنگرود و ماسال در وضعیت خطرناک کرونایی قرار دارد.

گیل خبر/ به نقل از صداوسیما؛ استاندار گیلان امروز در شصت و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه 13 شهرستان کشور در وضعیت پرخطر کرونایی قرار دارد افزود : شهرستان های رودسر ، لنگرود و ماسال در لیست شهرستان های پرخطر قرار دارد که مردم این 3 شهرستان باید دستور العمل های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند.


ارسلان زارع با اشاره به اینکه رنگ آبی به رنگ بندی های کرونایی اضافه شده است گفت : شهرهایی که از 100 هزار نفر آن تنها 2 نفر مبتلا به کرونا باشند و سیر ابتلا به کرونا در آن نزولی باشد به رنگ آبی در می آیند.

وی گفت : در این شهرها همه مشاغل و اصناف فعال است و تنها محدودیت تردد شبانه در آن از ساعت 21 تا 4 صبح اجرا می شود.َ

استاندار گیلان همچنین از مردم خواست همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی های خانوادگی که عامل اصلی ابتلا به کروناست پرهیز کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان هم در این نشست با اشاره به اجرای طرح غربالگری سردار سلیمانی گفت : پیشرفت اجرای این طرح در گیلان 90 درصد است و 10 درصد باقی مانده مربوط به شهرستان رشت و بخش مرکزی است که به زودی به اتمام می رسد.
سردار محمد عبدالله پور افزود : با اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی 2 هزار و 400 نفر مبتلا به کرونا شناسایی و قرنطینه خانگی شدند.

ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم از بستری شدن 70 بیمار کرونایی در 24ساعت گذشته خبر داد و گفت : 400 بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند.