با حضور وزیر راه و شهرسازی؛
۱۳۹۹/۰۸/۲۷ ۱۶:۰۲ چاپ
2

عصر امروز (سه شنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار گیلان، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان و جمعی از مسئولین در بندر انزلی ، ۹ پروژه مجتمع بندری انزلی جهت توسعه زیرساخت ها و افزایش مبادلات تجاری به بهره برداری رسید

گیل خبر/ این پروژه ها شامل احداث یک پست اسکله جنرال کارگاه غلات و دو پست اسکله دلفین نفتی بندر انزلی ، بازسازی اساسی و ساخت سر درب شماره ۳ و نصب و تامین تجهیزات کنترل تردد ، اجرای روسازی پیاده راه سازی و ایمن سازی متشکر غربی ، تعمیرات اساسی اسکله های شماره ۴ تا ۱۰ بندر انزلی ، لایروبی حوضچه جدید ، سیلوی غلات ۵۰ هزار تنی ، انبار کالای عمومی چهار هزار و ۵۰۰ مترمربعی ، سیلوی غلات ۳۰ هزار تنی و مخازن ۲۰ هزار تنی روغن خوراکی بود. 

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح این پروژه ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بندرانزلی یکی از بنادر کهن کشور است و دارای نقش تاریخی می باشد در خصوص توسعه زیرساخت های بندری در بندرگاه انزلی گفت: پست های اسکله در این بندر به حد لازم توسعه یافته است.

وی ادامه داد: سیاست ما در وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی  این بوده که فرصت های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی را بیش از پیش گسترش دهیم.
وی افزود: امروز بندرانزلی برخلاف تصوری که درباره آن وجود داشته هم مورد توجه بوده و هم زیرساخت های توسعه ای آن رشد پیدا کرده است.
اسلامی بااشاره به بهره برداری سه پست اسکله در سال گذشته در بندرانزلی گفت: امروز شاهد بهره برداری حدود 200‪ میلیارد تومان فرصت‌هایی که بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده هستیم.
وی بااشاره به رشد ۵٣ درصدی عملکرد بنادر و دریانوردی استان گیلان در مقایسه با سال گذشته خاطرنشان کرد:  خوشبختانه این سازمان توانسته برای تجار و بازرگانان به ویژه در خط کشتیرانی کانتیری فرصتی ایجاد کند که مستقیم از بندر انزلی به سایر بنادر دریای خزر ترانزیت کنند.
وی خط کانتینری یخچال دار  را یکی از نیازهای بازرگانان حوزه دریای خزر دانست و ادامه داد: یکی از نکات برجسته در بندر انزلی که امروز در حضور ما شروع به کار کرد همین نکته بود که با تحقق آن میوه و تره بار  به موقع به مقاصد صادراتی حمل میشود.
  وی بابیان اینکه یکی از اهداف ما گسترش ظرفیتهای لجستیکی و تجهیزاتی است اضافه کرد: معاهدات و تفاهم نامه هایی با کشورهای حوزه دریای خزر داریم که می تواند تجارت و تبادل ترانزیتی را تسهیل کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  در خصوص پروژه کنارگذر انزلی نیز گفت: این پروژه سه نکته مهم داشته که شامل حل مسائل زیست محیطی مربوط به تالاب، تملک اراضی و  طراحی و مهندسی می باشد. در این خصوص حدود سه ماه پیش با سازمان حفاظت محیط زیست برای برای ناحیه شمالی تالاب تفاهم کردیم و  امروز هم بازدیدی هم از این پروژه داشتیم.
وی با اشاره به پیشنهادات مثبت سازمان حفاظت محیط زیست در تسریع پروژه مذکور گفت: عملیات اجرایی توسط پیمانکار با توجه به گفته ها طراحی شده و آغاز خواهد شد.اگر چه بخشهایی از آن به علت نوع اجرایش ممکن است زمانبر باشد، اما امیدواریم حداکثر تا سال آینده مردم از کنار گذر به صورت چهار خطه استفاده کنند. انتظار ما از دست اندرکاران و مسئولان استانی در تسریع مسائل محلی است.

عکس: همایون رضایی