رئیس اداره میراث فرهنگی بندرانزلی گفت: در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت از زمان شیوع کرونا و رکود فعالیت به واحدهای گردشگری شهرستان برآورد شده است.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ ابوالفضل گودرزوند چگینی اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا و با توجه به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی همچنین در دوران قرنطینه واحدهای اقامتی، پذیرایی و تفریحی شهرستان بندرانزلی که به حالت نیمه تعطیل و تعطیل درآمدند خسارتی در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال به دلیل نیمه تعطیلی یا تعطیل شدن واحدهای اقامتی و گردشگری بندرانزلی تعدیل نیرو را شاهد بودیم، افزود: تاخیر در پرداخت تسهیلات احداث و یا تکمیل واحدها یکی دیگر از دغدغه های فعالان این عرصه بود که جریمه دیرکرد از سوی بانک‌های عامل شامل حالشان شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندرانزلی، عدم توان پرداخت حق بیمه پرسنل از سوی مدیران واحدهای اقامتی و گردشگری را از دیگر دغدغه های روزهای کرونایی در واحدهای اقامتی و گردشگری بندرانزلی عنوان کرد و گفت: در حوزه دارایی و امور مالیاتی نیز شاهد مسائلی از این دست برای فعالان این عرصه در سطح شهرستان بودیم.

گودرزوند چگینی، با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز شاهد شرایط مناسبی در فعالیت واحدهای گردشگری نیستیم، تصریح کرد: اگر مسافر وجود نداشته باشد قطعا درآمدی نیز در این زمینه نداریم و صنعت گردشگری تا زمانی که نیمه تعطیل و تعطیل باشد، باعث ضرر و زیان فعالان این عرصه خواهد شد ولی امیدواریم با همراهی همگانی، این بحران را به خوبی پشت سر گذاشته و با ریشه کنی این میهمان ناخوانده، دوباره شاهد رونق صنعت گردشگری باشیم.

وی با اشاره به مصوبات جدید ستاد استانی کرونا درخصوص فعالیت تالارهای عروسی، تصریح کرد: با رعایت پروتکل های بهداشتی و با سطح اشغال ۵۰ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تالارها از هفته پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که در این زمینه نظارت های لازم توسط ادارات بهداشت و میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های متولی صورت می‌گیرد؛ مردم نیز باید رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرانزلی، با بیان اینکه هم اکنون ۴۷۲ واحد گردشگری در سطح شهرستان اعم از هتل، مجتمع، رستوران، واحد تفریحی، اسکله و خانه کاشانه داریم، تاکید کرد: در مجموع ۲۴۰۰ اتاق و ۷۰۰۰ تخت و ۸۰۰۰ صندلی برای اقامت و پذیرایی در شهرستان بندرانزلی وجود دارد.

گودرزوند چگینی، به پرداخت تسهیلاتی که برای جبران بخشی از خسارت ناشی از کرونا به فعالان این عرصه پرداخت شده اشاره کرد و گفت: تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت صورت گرفته و در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درخواست داشتیم که به محض فعالیت سامانه، درخواست های ثبت شده نیز پرداخت خواهد شد.