افتخار به سقوط های پپاپی در رتبه بندی های جهانی!
۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ۱۳:۴۴ چاپ

گیل خبر/ سرویس استانی: رئیس دانشگاه گیلان به تازگی بدون اینکه جزئیات چندانی اعلام کند طی مصاحبه ای بیان داشته است «دانشگاه گیلان در میان موسسات علمی برتر دنیا قرار گرفته است». وی گفته است: «طبق ویرایش ۲۰۲۱ رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های دنیا در نظام رتبه‌بندی «یو. اس. نیوز» که ۱۵۰۰ دانشگاه برتر از ۸۶ کشور جهان را مورد ارزیابی قرار داده است دانشگاه گیلان در جمع موسسات برتر جهان جای گرفت.»

هرچند حضور دانشگاه گیلان در این رتبه بندی درست است، اما آقای رضی این را نیز نگفته اند که رتبه فعلی این دانشگاه نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است. به طوری که از رتبه 21 دانشگاه های ایران به رتبه 24 تنزل کرده است! (اینجا بخوانید) رتبه جهانی دانشگاه هم از 1241 به رتبه 1321 رسیده است و با این نتایجی که به دست آمده است شاDد در اینده نزدیک نام این دانشگاه معتبر از میان لیست 1500 دانشگاه برتر جهان خارج شود!

گفتنی است شهریور سال گذشته نیز رتبه دانشگاه گیلان در  رتبه بندی جهانی «آموزش عالی تایمز» از رده چهاردهم ایران و در بین هزار دانشگاه برتر جهانی به رتبه 29 دانشگاه های ایران سقوط کرده بود. (اینجا بخوانید)

دانشگاه گیلان در زمرهٔ بزرگترین و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جامع شمال کشور ایران است و به واسطه اساتید و دانشجویان خود نامی شناخته شده در کشور است. اما این که باتوجه به ظرفیت تاکنونی تا چه اندازه پیشرفت کرده امری است که آقای رضی در مورد آن صحبت نکرده است. به طور مثال از سال 92 که رضی در مدیریت دانشگاه گیلان قرار دارد باید پرسیده شود چه تعداد دانشکده و امکانات جدید به آن افزوده شده است و یا پایه علمی آن در چه سطحی گسترش پیدا کرده است که هر سال شاهد تنزل در رتبه بندی های جهانی هستیم! این که هر سال رتبه دانشگاه گیلان سقوط کند و بازهم تنها صرف حضور دانشگاه گیلان در رتبه بندی های جهانی اعلام شود نشان از آن می دهد که ظاهرا دانشگاه گیلان بیشتر از این که به دنبال سطح جدیدی از پیشرفت و ارتقای خود باشد به گذشته خود افتخار می کند!