فعال سیاسی اصولگرا گفت: پایداری ها با آقایان رئیسی، سعید جلیلی، نیکزاد و پرویز فتاح صحبت انتخاباتی داشته اما نباید رایزنی های پایداری را به حساب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گذاشت.

گیل خبر/ به نقل از نامه نیوز؛ کمتر از 9 ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 برگزار می شود، اصولگرایان خیلی شور و اشتیاق دارند که هر چه زودتر موعد ثبت نام نامزدها فرا برسد. گرچه قرائن و شواهد حکایت از آن می کند که خیلی از چهره های اصولگرا در حال گرم کردن خود برای نامزدی در رقابت سیاسی پیش رو هستند اما سیدحسین نقوی حسینی فعال سیاسی اصولگرا اعلام کرد «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نامزد نهایی خود را انتخاب کرده و حتی دو نفر را هم روی صندلی ذخیره ها نشانده تا با تدابیر کامل به صحنه انتخابات بیاید». در همین رابطه با حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه و از فعالان سیاسی آگاه به اخبار شورای ائتلاف گفتگو کردیم.

حمیدرضا ترقی در واکنش به مشخص شدن نام آقایان رئیسی، جلیلی و قالیباف به عنوان سه گزینه نخست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: شورای ائتلاف درباره این مسئله نه جلسه ای داشته و نه بحثی کرده است.

وی درباره قطعی شدن نامزدی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: به هیچ وجه چنین چیزی نیست و حتی می توانم بگویم که عکس آن صحبت دارد. البته پایداری ها دنبال این مسئله بودند، با آقای رئیسی صحبت کردند و درخواست دادند اما تا به حال پاسخ مثبتی نشنیده اند بنابراین اینها بحث و صحبت های داخل جبهه پایداری است که مطرح می شود اما داخل شورای ائتلاف تا به حال چنین بحثی نشده است.

فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه علاوه بر آقای رئیسی، جبهه پایداری با سعید جلیلی، نیکزاد و پرویز فتاح نیز صحبت انتخاباتی داشته، تأکید کرد: از آنجا که جلسات رسمی شورای ائتلاف هنوز شروع نشده، تشکل ها سیاسی هر کدام دنبال شخصیت های موردنظرشان هستند که در نهایت آنها را به شورای ائتلاف پیشنهاد دهند.

وی افزود: امروز برخی تشکل ها دنبال آقای ضرغامی، بعضی دنبال آقای قالیباف و عده ای دنبال آقای لاریجانی هستند، در واقع هر تشکلی بنا به مشی سیاسی خود چهره ای را مدنظر دارد و با آن شخصیت وارد مذاکره می شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره استجازه علی لاریجانی و تصمیم قطعی او برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: این بحث همه دروغ است و هیچ ارتباطی با رهبری ندارد. منسوب کردن این بحث ها به رهبری مثل سال 58 است که فلانی رفت پیش امام و آمد بیرون گفت «من همین الان می خواهم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوم». در واقع او طوری نشان داد که گویی امام با نامزدی اش در انتخابات موافقت کرده است بنابراین این بحث ها هیچ مستند نیست و هیچ سندیتی ندارد.

وی با اشاره به نام تشکل هایی که دنبال نامزدی علی لاریجانی در انتخابات هستند، افزود: نشنیدم که جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره این موضوع جلسه داشته باشد ولی بحث هایی در کارگزاران مطرح شده و همچنین بحث هایی را هم بعضی افراد در جامعه روحانیت مبارز مطرح کردند.

ترقی درباره محمدباقر قالیباف، عزت الله ضرغامی و پرویز فتاح یادآور شد: جمعیت پیشرفت و عدالت نیز دنبال کاندیداتوری آقای قالیباف است. ضرغامی جزء ایثارگران است اما فعلا خودش در صحنه فعالیت می کند. آقای فتاح نیز اخیرا خودش تأکید کرد «حضورم در انتخابات منتفی است». همان طور که عرض کردم پایداری ها دنبال او نیز رفته بودند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره تصمیم این حزب برای معرفی نامزد حزبی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: هنوز جمع بندی نداریم که نامزد مستقل داشته باشیم، البته دبیرکل تا چند روز آینده سیاست انتخاباتی موتلفه را برای سال 1400 اعلام می کند.