دفترچه استخدامی آموزش و پرورش ۱۰ شهریور منتشر می‌شود.

گیل خبر/ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، گفت تا دهم شهریور امسال دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سایت سنجش درج و منتشر خواهد شد.

یارمحمد حسین‌بُر گفت: همه فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای شرایط مندرج در این دفترچه هستند می‌توانند برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

او، از متقاضیان خواست که در زمان اعلام شده به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند و گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی که دارای شرایط مندرج در این دفترچه هستند می‌توانند براساس طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و نیاز آموزش و پرورش در مناطق مختلف، برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زمان برگزاری آزمون در دفترچه قید می‌شود، گفت : مطابق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان این آزمون بعد از گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، می‌توانند به عنوان همکار فرهنگی در اول مهرماه ۱۴۰۰ مشغول به کار شوند.

حسین‌بُر گفت: طبق هماهنگی به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی کشور، امسال مجوزهای استخدامی خوبی برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

او افزود : برای دانشجویان متعهد خدمت که از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی می‌شوند، ۲۰ هزار ردیف استخدامی و برای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یا دوره مهارت آموزی یک ساله نیز ۲۷ هزار و ۳۰۰ ردیف تخصیص داده شده است که ۵ هزار ردیف باقی مانده از آزمون قبلی نیز به این مرحله اضافه می‌شود.

حسینی بُر ادامه داد: همچنین توانستیم ۲۵ هزار و ۴۹۷ ردیف برای قانون الحاق تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی تخصیص دهیم که آزمون آنها برگزار و اعلام نتیجه نیز شده است.

او گفت: نیروهای حق التدریسی که مشمول هستند نیز بعد از اعلام نتیجه انجام شده، بر اساس امتیازات فضلی رتبه بندی خواهند شد و ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر از مشمولین این قانون از مهرماه برای گذراندن دوره یک ساله وارد دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی می‌شوند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص‌های سازمان اداری و استخدامی ، هم اکنون نزدیک به ۱۹۷ هزار معلم کمبود داریم و برای رفع این مشکل باید مدل نیروی انسانی خود را تغییر دهیم که در همین راستا در ستاد ساماندهی نیروی انسانی، مدل تامین نیروی با ۱۵ مولفه تهیه و مورد تایید وزیر آموزش و پررش نیز قرار گرفته که می‌تواند موجب کاهش مشکلات ما در این حوزه باشد.

حسین بُر افزود: یکی از دلایل اصلی این کمبود ، ایجاد کلاس‌های کم جمعیت در کشور به منظور افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان است که این اقدام بسیار با اهمیت بوده.

او در بخشی از سخنان خود به برخی از دغدغه‌های وزیر آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: از نظر او شرایط سال تحصیلی جدید ویژه و غیر قابل پیش بینی است و توصیه ‌ای که به همه ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور دارند این است که باید برای شرایط متفاوت آمادگی داشته باشیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکید وزیر آموزش و پرورش این است که باید این دغدغه در همه مدیران مدارس ما وجود داشته باشد که آموزش حتی برای یک روز هم تعطیل نشود.

حسین بُر ، برخورداری همکاران از مهارت کافی برای برقرای ارتباط در زیست بوم جدید را از دیگر دغدغه‌های وزیر دانست و گفت: آموزش معلمان و توانمند سازی آنها برای استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای آموزش، بسیار مهم است و همه معلمان و مدیران باید از این توانمندی برای شروع سال تحصیلی برخوردار شوند.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: مقام عالی وزارت ارزیابی صاحب نظران و افکار عمومی از عملکرد آموزش و پرورش را در شرایط کرونایی و در پایان سال تحصیلی جاری مطلوب دانسته و تاکید دارند که در سال جدید باید با آمادگی کامل به استقبال شرایط برویم و با استفاده از نیروهای توانمند و محتوای تولید شده با کیفیت و همچنین برقراری ارتباط دو سویه بین معلم و دانش آموز بر کیفیت تعلیم و تربیت بیافزاییم.