استاندار گیلان از افتتاح و بهره برداری از یک هزار و ۴۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در استان خبر داد .

گیل خبر/ به نقل از ایرنا، ارسلان زارع  روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان در رشت اظهار داشت : این میزان افتتاح پروژه در مقایسه با هفته دولت سال گذشته نشان دهنده افزایش ۵۵ درصدی است.

وی خاطرنشان کرد : از مجموع اعتبارات هزینه شده برای بهره برداری از این پروژه ها ، یک هزار و ۴۷۷ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است که با مشارکت دولت و بانک های عامل استان به بهره برداری رسیده است.

وی این پروژه ها را در بخش های شیلات، کشاورزی، گردشگری  و منطقه آزاد انزلی عنوان  و تصریح کرد: تشریح  و تبیین دستاورد دولت و موفقیت‌ها  موجب افزایش امید در بین مردم و مایه دلگرمی فعالان اقتصادی و کارآفرینان می شود که به واسطه آن تحقق شعار راهبردی مقام معظم رهبری و جهش تولید را در استان خواهیم داشت.

وی همچنین  یکی از پیام‌های تشریح  دستاوردهای دولت و موفقیت‌های کسب شده در کشور  را کاهش آثار تحریم استکبار و موجب یاس تحریم‌کنندگان و امیدواری مردم دانست .

زارع با تاکید بر ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های داخلی استان  با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در استان طی استقرار دولت یازدهم گفت:گیلان از لحاظ شاخص اجرای تصمیمات این کارگروه و کارگشایی برای رفع موانع تولید مقام سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با  بیان اینکه دولت حمایت‌های بسیاری را  در زمینه ارائه تسهیلات برای حمایت از فعالان اقتصادی جهت انجام پروژه های اقتصادی  انجام داده است گفت :فرصت های بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی توسط دولت ایجاد شده اما متاسفانه استقبال خوبی از این طرح ها انجام نمی شود.

وی تصریح کرد:  با وجود اطلاع رسانی صورت گرفته توسط فرمانداری ها در  شهرستان ها ،  استقبال تولید کنندگان از طرح های مختلف حمایتی در تسهیلات گسترده نیست  و اخیراً نیز بالغ بر یک میلیارد تومان   برای پرداخت تسهیلات با بانک صادرات توافق انجام داده ایم که انتظار می رود تولید کنندگان و فعالان اقتصادی از این طرح های حمایتی بیشتر بهره بگیرند.

مراسم ماه محرم و هفته دولت با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم  گفت: این ماه با  پیروزی عزت بر ذلت و یادآور نهضت بزرگیست که در تاریخ بشریت ماندگار شد و آرمان های والای نهضت حسینی و کربلا همچون آزادی و آزادگی و دینداری، جهانی شده است .

وی با بیان اینکه حادثه کربلا یک واقعه تاریخی و محدود به زمان نیست اضافه کرد: همه مسلمانان به امام حسین (ع) عشق و ارادت دارند؛ اما امسال  به جهت شرایط  شیوع کرونا  باید متناسب با وضعیت بیماری کرونا و دستورالعمل های بهداشتیی سوگواری  کنیم.

زارع خاطر نشان کرد:  برگزاری مراسم  های ما تغییر شکل یافته اما ماهیت آن هرگز تغییر نیافته و نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه  عزاداری  برای سید و سالار شهیدان کربلا منافاتی با سلامت مردم ندارد ، تصریح کرد: اما این عزاداری ها باید با رعایت اصولی و صحیح  پروتکل های بهداشتی  و دستورالعمل‌های ستاد کرونا باشد که در همین رابطه به فرمانداران ابلاغ کرده ایم و مسئولیت اجرای پروتکل های بهداشتی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است .

وی گفت: برگزاری با شیوه صحیح متناسب با شرایط می تواند  موجب ماندگاری این مراسم  با سبک متفاوت از گذشته و  الگویی برای مردمان کشورهای اسلامی و دیگر مذاهب باشد.

زارع  با اشاره به کنار هم قرار گرفتن و همکاری تمامی اقشار جامعه اعم از نخبگان ،هنرمندان ،نهادهای مدنی و دیگر اقشار مختلف و ائمه جماعات و  مسئولان افزود: در همان هفته‌های نخست شیوع  این بیماری توانستیم  با موفقیت و آسیب های کمتری  این بیماری را کنترل کنیم  که  استمرار این توفیقات نیازمند همراهی مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی را می‌طلبد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم استفاده تمامی مردم از ماسک اظهار داشت:  در موضوع استفاده از ماسک استفاده مردم  اندکی از میانگین کشوری کمتر شده و امیدواریم مردم توجه بیشتری را به  این مهم داشته باشند.

وی با اشاره به روز اول شهریور ماه به عنوان روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک از کادر درمان و دست اندرکاران این عرصه قدردانی کرد و گفت:  امسال در شرایطی به استقبال هفته دولت می رویم که  با ایام دهه ماه محرم تقارن یافته و از سوی دیگر با مشکلات بیماری کرونا رو برو هستیم ؛ از این رو باید ضمن گرامیداشت این موضوعات در مرکز استان و شهرستان ها از برگزاری اجتماعات با جمعیت زیاد خودداری شود و سخنرانی ها کوتاه باشد.

زارع هفته دولت را  فرصت مغتنمی برای آگاه سازی مردم از خدمات دولت در بخش‌های مختلف بویژه در توسعه ، آبادانی تولیدات کشاورزی و صنعتی  عنوان و بیان کرد:  باید از فضای مجازی و رسانه ها به برای تبیین دستاوردهای دولت هرچه بیشتر استفاده شود.

 استاندار گیلان در ادامه به فروش اموال غیرمنقول مازاد دولت اشاره و بیان کرد : شناسایی اموال  مازاد دولت از ابتدای امسال در کارگروه‌ها به ریاست  اینجانب به طور منظم در استان تشکیل می‌شود و  در حال انجام است و تاکنون در ثبت سامانه  به ۷۱ درصد رسیده است .

وی تاکید کرد:  فرمانداران باید نسبت به شناسایی اموال مازاد زاد اقدامات لازم را انجام دهند .

وی با بیان اینکه پس از هفته دولت عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای نیمه اول امسال  قابل ارزیابی است، گفت: بعد از هفته دولت تیم ارزیابان در دستگاه ها مستقر می شوند و  در صورت مصادیق تخلف برخورد قانونی با آنها انجام می‌شود .

زارع با تاکید بر ضرورت پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز خاطر نشان کرد:  اجرای طرح کاداستر می‌تواند به این امر کمک موثری باشد و برای  ۵۰۰ هزار هکتار اراضی انجام نشده استان باید پیگیری و اقدامات لازم انجام شود.

 استاندار گیلان همچنین در خاتمه سخنانش بر ضرورت انجام اقدامات لازم جهت ایجاد شهرک کشاورزی در استان تاکید کرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code