امام‌جمعه رشت با اشاره به نزدیکی دهه محرم گفت: برنامه‌های محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و ما یقین داریم که هیئتی‌ها و حسینی‌ها به قوانین بهداشتی پایبند هستند .

گیل خبر/  آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت در مصلا این شهر با اشاره به کودتا ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ اظهار کرد: عدم پایبندی مسؤولین حکومتی به مردم، حذف روحانیت از میدان‌های سیاسی و اجتماعی،خانه‌نشینی چهره‌های مذهبی، عدم وحدت میان حاکمان و مردم و بی‌اطلاع نگه‌داشتن مردم توسط مسؤولین حکومت از دلایل مهم کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ است.

وی با اشاره به نزدیکی دهه محرم گفت: برنامه‌های محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و ما یقین داریم که هیئتی‌ها و حسینی‌ها به قوانین بهداشتی پایبند هستند و با آماده‌سازی مکان‌های مشخص، خود را آماده عزاداری سید‌الشهدا می‌کنند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه نباید از کرونا ترسید بلکه باید مراقب بود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زندگی کرد، افزود: ان‌شاءالله خیمه سیدالشهدا با رعایت کامل پروتکل‌ها برپا خواهد شد و نظم، عزم و پایبندی به قوانین بهداشتی عاشقان سیدالشهدا ثبت خواهد شد. 

امام‌جمعه رشت با قدردانی از سربازان گمنام نظام مقدس جمهوری اسلامی که خالصانه و گمنام در ماه‌های اخیر چند دستگیری انجام داده‌اند، تصریح کرد: دستگیری روح‌الله زم به‌عنوان شاه‌ماهی ضدانقلاب، دستگیری سرکرده‌های تندر و دستگیری رسول دانیال زاده در سایه تلاش‌های سربازان گمنام، شایسته تقدیراست چراکه این سربازان از دل مردم بوده و هدفشان خدمت به مردم است.

فلاحتی با بیان اینکه هنوز تحلیل درستی از حادثه بیروت در دست نیست، اظهار کرد: تحلیلگران داخلی و  خارجی هنوز نتوانستند تحلیل کاملی ارائه کنند اگرچه تحلیلگران خارجی غالباً دروغ می‌گویند و ما به اعتماد آن‌ها نداریم.

وی با اشاره به اهداف شوم ‌رسانه‌های خارجی بیان کرد: به مردم می‌گویم که دل‌دادن به رسانه‌های خارجی، دل‌دادن به شیطان است چراکه این‌ها دشمنان انقلاب، دین‌خدا و مردم عزیز ایران اسلامی هستند، یک‌راست گفتن و ۱۰ دروغ  به مردم نثار کردن، از شیوه‌های این رسانه‌های غربی است.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه جریانات و حوادثی رخ می‌دهد که روزبه‌روز شبهه‌های فراوانی را برای ملت‌ها و سیاستمداران ایجاد کرده، خاطرنشان کرد: سه کشور  یدک‌کش آمریکا مثل فرانسه، انگلیس و آلمان ناوهای خود را در بندر بیروت پیاده کردند، این پیاده کردن ناو، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟!

فلاحتی با بیان اینکه همه هدف دشمن این است که حزب‌الله از عرصه‌های سیاسی و اجتماعی لبنان کنار رود و رابطه حکومت لبنان با مردم از بین برود، گفت: دشمنان می‌خواهند از درون، مردم لبنان را علیه حزب‌الله بشوراند هرچند که تاکنون نتوانسته  و امیدواریم که خداوند خدعه‌های دشمنان را به خودشان برگرداند.

وی با بیان اینکه مردم لبنان مردم خوبی بوده و همواره کنار ما بوده و امروز مردم ما نیز از این حادثه دل‌خراش متأسف شده‌اند، افزود: امیدواریم که هرچه زودتر سایه شوم قداره کشان و دشمنان از سر ملت‌ها کاسته شود. 

خطیب جمعه رشت با اشاره به اهمیت است عفت فرد مسلمان در نگاه، گفتار و رفتار اظهار کرد: فرد مسلمان در زندگی فردی و اجتماعی باید در گفتار خود دقت کند تا بر اساس ضوابط و قواعد رفتار کند.

وی با بیان اینکه اگر فردی به خاطر زبان تند خود مورداحترام مردم قرار گیرد، اهل دوزخ و جهنم است، گفت: پیامبر (ص) فرمودند بدترین امت من کسانی هستند که انواع غذاها را می‌خورند و لباس‌های گوناگون و رنگارنگ می‌پوشند اما هرچه از زبانش آن جاری شود، بیان می‌کند.‌

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه مردم باوجوداینکه از نعمت‌های خداوند متنعم بوده اما زبان شکرگزاری نداریم افزود: جمعه محل پذیرش تکالیف الهی به‌صورت تسلیم و یادآوری متقی شدن متقیان بوده و خداوند وعده داده هرچه بیشتر دعا کنید خداوند دعایتان را مستجاب می‌کند.

فلاحتی با اشاره به سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن عزیز اسلامی بیان کرد: آن روز تاریخی از اذهان ملت ایران فراموش نخواهد شد چراکه رزمندگان برای پست و مقام، حقوق و اضافه‌کاری، روانه جبهه نشده و تنها با لبیک به ندای امام و رضای خدا اسیر شدند، بنابراین آزادگان با هیچ  جایگزین مادی قابل‌مقایسه  نیستند.

وی با بیان اینکه رزمندگان آزادگان باید خود را از همه خط‌ها جز خط رهبری و امام جدا کنند، گفت: آزادگان خود را در جبهه رهبری نگاه کن نگه‌دارند تا با آرمان‌های شهدا و جنگ و انقلاب فاصله نگیرند، لذا سفارش می‌کنم به چیزی جز انقلاب و نظام اسلامی و ارزش‌های انقلاب فکر نکنید چراکه اگر غیرازاین اتفاق افتد خسارت می‌بینید.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code