صاحب مقصودی
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۵:۲۵ چاپ
 فتح بی سر و صدای قلعه فوتبال گیلان

دو سه ماهی، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در کلنجار بودن و به چالش شدیدی برخوردند و یکی مدام بر طبل غیرقانونی می کوبید و دیگری از کار خود دفاع می کرد و درحالیکه وزارت ورزش نامه ابطال انتخابات را به اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان زده بود، اما فدراسیون فوتبال هم حکم ریاست الماسخاله را به این اداره کل ارسال کرد.

گیل خبر/ صاحب مقصودی

درحالیکه سرنوشت انتخابات آذرماه سال گذشته هیات فوتبال استان گیلان، هنوز در هاله ای از ابهام به سر می برد، کاندیدای منتخب، آرام آرام عنوان سرپرست را از جلوی اسم خود برداشت و واژه رییس را اضافه کرد تا به همین سادگی قلعه هیات فوتبال استان را بدون خونریزی و بی سر و صدا فتح کند.

 به گزارش خط اول ورزشی، مجمع انتخابات هیات فوتبال استان گیلان قصه عجیبی داشت، پاییز سال گذشته برگزاری آن چهار بار لغو شده بود تا اینکه بالاخره هفتم آذر ماه - درحالیکه روز قبلش سایت اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان خبر از لغو دگر بار این انتخابات داده بود، - در شرایط پیچیده ای، نصفه و نیمه برگزار شد، انتخاباتی که نه رییس مجمع داشت و نه نایب رییس، حتی شش نفر از اعضای سرشناس مجمع غایب بودند، افرادی چون محمد احمدزاده و پژمان نوری و سایرین.

 اما تاج می خواست هرطور شده مجمع را برگزار نماید تا در انتخابات آتی ریاست فدراسیون، یک رای را سیو کرده باشد، حتی اگر سازمان بازرسی نامه های فراوانی برای جلوگیری از برگزاری آن نوشته باشد.

 بحث بازنشستگی و بحث حکم سرپرستی الماسخاله از مهمترین چالش های مطرح بود، آن ایام سر و صدای زیادی بر سر اینکه بازنشسته ها باید از ورزش بروند، مطرح شد که البته فوتبال خود را تافته جدابافته می دانست و می گفت؛ ما زیر نظر فیفا هستیم و این قانون شامل حال ما نمی شود؛ البته فدراسیون فوتبال هرگز نگفت چرا هر وقت صحبت از مباحث مالی است، آنها خود را تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می دانند تا از غافله عقب نمانند.

 در هر صورت تاج با دهن کجی، نه تنها از خیر الماسخاله نگذشت، بلکه 13 شهریور ماه سال گذشته، بعد از اتمام دوره ریاست فرامرز الماسخاله بر هیات فوتبال گیلان، حکم سرپرستی به وی داد تا انتخابات را برگزار نماید، که این مورد هم مصداق بارز قانونشکنی بود، چراکه بارها در مجامع مختلف بخاطر اینکه سرپرست نمی توانست مجمع انتخابات را برگزار نماید، مجمع لغو یا باطل شده بود، ولی ظاهرا هیچ چیز فدراسیون فوتبال، تابع قوانین کشور نیست و در اوج مخالفت وزارت ورزش و جوانان و سازمان بازرسی کل کشور با برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال گیلان، تاج با فرستادن بهاروند رییس سازمان لیگ به مجمع گیلان، آن را برگزار کرد، درحالیکه طبق قانون بهاروند هم نمی توانست ریاست مجمع را برعهده بگیرد، بلکه تنها می توانست رای رییس مجمع را ابلاغ نماید.

 در قانون امده است؛ در صورت غیات رییس فدراسیون که ریاست مجمع را برعهده دارد، شخص مدیرکل ورزش و جوانان استان که جانشین رییس مجمع است، می تواند به عنوان رییس، مجمع را اداره کند.

 حال باتوجه به اینکه نه تاج (رییس فدراسیون فوتبال و رییس مجمع) و نه خانم بخشی (مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و جانشین رییس مجمع ) در مجمع حضور نداشتند، رسما و عرفا و قانونا این جلسه غیرقانونی و باطل است، موضوعی که فرحسینی یکی از کاندیداها نیز بدرستی به ان اشاره کرد و از حضور در یک مجمع غیرقانونی انصراف داد و حتی دکتر افتخاری مشاور کمیته ملی المپیک نیز آن را عجیب و غیرقانونی دانست.

 اما رای گیری، در این مجمع به اصطلاح قانونی برگزار شد و فرامرز الماسخاله 22 ارای از 38 رای را بدست اورد.

 دو سه ماهی، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در کلنجار بودن و به چالش شدیدی برخوردند و یکی مدام بر طبل غیرقانونی می کوبید و دیگری از کار خود دفاع می کرد و درحالیکه وزارت ورزش نامه ابطال انتخابات را به اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان زده بود، اما فدراسیون فوتبال هم حکم ریاست الماسخاله را به این اداره کل ارسال کرد. این تنش ادامه داشت تا اینکه بحران کرونا همه چیز و همه جا را تعطیل کرد.

و اکنون که با فروکش تقریبی بحران کرونا مواجه شدیم و برخی درب های بسته باز شدند، می بینیم که سایت و کانال هیات فوتبال استان بدون استرس، واژه سرپرست را از جلوی اسم الماسخاله برداشته و عنوان رییس را استفاده می کند و شاید به نوعی باید بگوییم الماسخاله بدون خون و خونریزی موفق به فتح دگر بار هیات فوتبال گیلان شده است.

گیل خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code