رئیس ستاد انتخابات استان گیلان خبر داد:
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۱:۱۴ چاپ

گیل خبر/ رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: در پی درگذشت نماینده منتخب یازدهمین دوره انتخابات مجلس حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و کیاشهر، انتخابات مجلس این شهرستان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

محمود قاسم‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه، اظهار کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه به دلیل درگذشت نماینده منتخب نیمه کاره ماند، بنابراین انتخاب نماینده جدید این حوزه به اولین انتخابات پیشرو یعنی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ موکول می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در پاسخ به این سوال که تا زمان برگزاری انتخابات امور مربوط به این حوزه انتخابیه چگونه پیگیری می‌شود؟ افزود: با پایان یافتن مجلس دهم، شهرستان آستانه اشرفیه تا زمان برگزاری انتخابات، نماینده‌ای در مجلس ندارد و نماینده حوزه انتخابیه مجاور یعنی شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل عهده‌دار وظایف حوزه انتخابیه شهرستان آستانه اشرفیه هم خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در پاسخ به این سوال که فرآیند برگزاری انتخابات مجلس در حوزه آستانه اشرفیه به چه صورت خواهد بود؟ گفت: فرآیند ثبت‌نام از داوطلبین و تایید صلاحیت‌ها مانند انتخاباتی که گذشت، عینا اجرا می‌شود و فقط زمان برگزاری رای گیری، در کنار صندوق اخذ آرای ریاست جمهوری، صندوق رای انتخابات مجلس در شهرستان آستانه اشرفیه قرار داده می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ مرحوم «محمدعلی رمضانی دستک» با ۱۳ هزار و ۹۴۸ رای به عنوان منتخب مردم شهرستان آستانه اشرفیه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس به خانه ملت راه یافته بود که متاسفانه دهم اسفند ماه سال ۹۸ براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا و صدمات شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی در بیمارستان درگذشت.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه سال ۹۸ برگزار شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code