سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ۱۰:۴۱ چاپ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان وضعیت این استان از حیث مقابله با ویروس کرونا را با ثبات خواند و گفت: بی‌تفاوتی و دست‌کم گرفتن این بیماری آتش آن را مجدداً شعله‌ور می‌کند.

گیل خبر/ محمدرضا نقی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان استان گیلان برای مبارزه با شیوع گسترده ویروس کرونا را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در شرایط حال حاضر هرگونه بی‌تفاوتی و یا دست‌کم گرفتن این بیماری آتش آن را مجدداً شعله‌ور می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ضروری است تا مردم توصیه‌های بهداشتی و ایمنی را جدی گیرند عنوان کرد: گیلان هم‌اینک به شرایط باثبات و پایداری رسیده از طرفی خطر بیماری کرونا هنوز برطرف نشده و همانند آتش زیر خاکستر است بنابراین آن‌چنان نمی‌توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی می‌افتد.

نقی‌پور استمرار رعایت حفاظت فردی، در خانه ماندن، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و اقداماتی نظیر این‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اگر رعایت این دسته از نکات بهداشتی و عمل به توصیه‌های مذکور را در جامعه کنار بگذاریم، بیماری کرونا ظرفیت این را دارد که دوباره شعله‌ور شود.

او مدیریت بیماری و خط مقدم کنترل ویروس کرونا در جامعه را در دست مردم دانست و با اشاره به نقش تعیین‌کننده آنان برای جلوگیری از شروع موج دوم بیماری در جامعه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در یک شرایط بیم و امید قرار داریم و اگر مراقبت نکنیم با شروع موج دوم ویروس کرونا در گیلان روبه رو می‌شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در جهت کنترل اپیدمی و مقابله با انتشار بیشتر ویروس کرونا در استان برنامه‌های مختلفی به مرحله اجرا درآمده است عنوان کرد: بسیج ملی مقابله با کرونا و طرح غربالگری از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود که برای مبارزه با این ویروس نسبت به انجام آن اقدام کردیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code