معاون وزیر بهداشت در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به طرح شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت گفت: ۱۸ درصد از افرادی که علائم شبیه کرونا داشتند تستشان مثبت شده است.

گیل خبر/ معاون وزیر بهداشت در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به طرح شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت گفت: ۱۸ درصد از افرادی که علائم شبیه کرونا داشتند تستشان مثبت شده است.

حریرچی افزود: افرادی هم که در مجاورت کرونایی بوده اند ۲۱ درصد مثبت شده اند.

وی به شناسایی افرادی که با افراد مبتلا برخورد داشته اند بعنوان راهبرد وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت::بعداز تشخیص فرد مبتلا به کرونا در نقاهتگاه معلوم می‌کنیم چه کسی مرخص می‌شود و یا تشخیص میدیم تحت نظر باشد باید ایزوله شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در کشور رو به نزول است گفت:این در حالیست که در استان اصفهان روند نزولی قابل انتظار مشاهده نشده است.

حریرچی افزود: استان اصفهان هفت هزار تخت دولتی و خصوصی با ضریب اشغال ۸۰۰ بیمار بستری کرونایی دارد که این عدد کم نیست و قابل توجه است.

وی با قدردانی از تلاش‌های استان در جهت مقابله با کرونا گفت::بدون تعارف اقدامات بسیار خوبی با همت مدیران و مردم انجام شده است.
استاندار اصفهان هم در این نشست با تاکید بر اینکه باید به استان‌هایی که ظرفیت لازم را دارند و شرایطشان خاص است اختیارات دهند گفت:: در مباحث کلان ستاد ملی مبارزه با کرونا باید شرایط همه استان‌ها را در نظر بگیرند و تصمیم کلی اتخاذ نشود.

رضایی با اشاره به اینکه استان اصفهان همواره در زمینه‌های مختلف پیشگام بوده است افزود:تولید ماسک‌های پارچه ای، مواد ضدعفونی، توزیع اب میوه و غذا در مراکز درمانی و حرکات خودجوش مردمی از جمله آن است.
وی گفت:: همه تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است.

 

واحد مرکزی خبر

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code