مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا به تعویق افتاد.

گیل خبر/ فدراسیون جهانی فوتبال از به تعویق افتادن مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا خبر داد.

سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال در اطلاعیه ای اعلام کرد:

در پی برگزاری جلساتی میان فیفا و کشورهای عضو AFC، با لغو و به تعویق انداختن مسابقات پیش رو در این قاره موافقت به عمل آمد. بر همین اساس مسابقاتی که قرار بود در بازه زمانی 23 تا 31 مارچ (4 تا 12 فروردین) و 1 تا 9 ژوئن (12 تا 20 خرداد) به تعویق افتاد. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص جزئیات بیشتر مسابقات به تعویق افتاده گفت و گو خواهند کرد. هرچند که، به منظور حمایت از فدراسیون‌ ها و به شرطی که امنیت تمام افراد طبق استانداردهای بین المللی تامین شود و همچنین در صورتی که دو تیم مقابل برای برگزاری مسابقه با هم و البته AFC توافق کنند (طبق برنامه قبلی) بازی مدنظر طبق برنامه قبلی برگزار می شود، قابل ذکر است که این مورد همواره باید به تایید فیفا و AFC‌ برسد.

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین موافقت کردند که مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا 2020 ترکمنستان که به نوعی رقابت های انتخابی جام جهانی فوتسال لیتوانی محسوب می‌شود، تا ماه آگوست به تعویق بیفتد. همچنین مسابقات انتخابی المپیک در رده بانوان و در بخش فوتبال، به استثنای دیدارهای کره جنوبی و چین در بازه زمانی اول تا دهم ژوئن برگزار می شود.

فیفا و AFC به ارزیابی وضعیت موجود در رابطه با ویروس کرونا ادامه خواهند داد و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد که آیا نیاز به تغییرات بیشتر در برنامه مقدمات انتخابی جام جهانی 2022 آسیا با هدف محافظت از ایمنی و سلامتی همه افراد درگیر وجود دارد یا خیر.