در نامه دکتر بهراد ذاکری به استاندار گیلان مطرح شد؛
۱۳۹۸/۱۲/۰۹ ۰۹:۱۲ چاپ

گیل خبر/ دکتر بهراد ذاکری و رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت طی نامه ای به استاندار گیلان درخواست کرد مقابله با ویروس کرونا در سطح استان جدی گرفته شود.

در نمه دکتر ذاکری آمده است:

بسمه تعالی

استاندار محترم گیلان

موضوع:شیوع ویروس کرونا

با سلام

همانطور که مستحضرید از روز پنجشنبه هفته گذشته اینجانب از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف بارها در رابطه با شیوع کرونا مواردی را گوشزد کردم.اما متاسفانه علی رغم برخی تصمیمات خوب گرفته شده شاهد شک و تردید در اتخاذ تصمیمات و از دست دادن زمان هستیم.

جناب آقای استاندار اولین گام در مبارزه با عوامل مسری ایجاد حس اعتماد عمومیست. پخش آمار و ارقام مختلف که در بسیاری از موارد اشتباهات و شایعات عمدی و غیر عمدی را شامل می شود، احساس اعتماد عمومی را خدشه دار کرده است.همانطور که قبلا به ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی نوشتم ارائه روزانه گزارش از آمار بستری، موارد منجر به فوت و بهبودیافته و حتی تعداد مراجعین تنها راه باز گرداندن اعتماد عمومی به مردم است.

جناب زارع بزرگوار تعطیلی ادارات در کنار مدارس و دانشگاه ها و اصناف و کارخانه‌های خصوصی که ضرورتی ندارند،اقدام مهمی‌ست که به عنوان یک پزشک از شما تقاضا دارم برای تصمیم گیری درباره آن در شورای تامین قاطع باشید.

استاندار محترم گیلان حتی کوچکترین و ساده ترین موارد اجرایی در زمان وقوع بحران و در مواردی که صحبت از شیوع بالای آن است از اهمیت بالایی برخوردار است.در مورد تهیه آیین نامه بهداشتی فروش نان در نانوایی ها و رسیدگی به آن ها نظارت بسیار ضعیف است.

متاسفانه موارد متعددی از گران فروختن کالاهای ضروری این روزها به من منتقل می شود.

از شما خواهش میکنم که نسبت به نظارت بر اصناف و تغییر رویه سازمان صنعت،معدن و تجارت تذکرات جدی داشته باشید.

جناب استاندار امروز کادر درمان از پزشک و پرستار و آزمایشگاه گرفته تا پرسنل بیمارستانها و خدمات و نگهبانها در حال قمار بر سر جانشان هستند.کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و حتی داروهای مورد نیاز بر طبق پروتکل درمانی وزارت بهداشت در بیمارستان ها مشهود است.

از شما تقاضا دارم به طور واضح و شفاف از دولت بخواهید که برای تامین این موارد با توجه به وضعیت پرخطر در گیلان به طور جدی تری برخورد کند.

با توجه به میلیاردها تومان ضرر اقتصادی ناشی از تعطیلی و شرایط سخت معیشتی مردم در پایان سال اختصاص بسته های حمایتی به مردم گیلان باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

استاندار محترم گیلان اینکه متاسفانه ریاست محترم جمهور هنوز از میزان خطر کرونا آگاه نشده و شاهد بیانات ایشان در زمینه عادی شدن روند از روز شنبه هستیم نباید سبب گردد که جنابعالی به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان لحظه ای در گرفتن تصمیمات جدی درنگ کنید.تصمیم امروز شما تاریخ ساز فرداهای این سرزمین و مردمانش خواهد شد و چه خوب است که این تصمیم ها به جا و کارساز باشد. از شما عاجزانه تقاضا میکنم نام خویش را در تاریخ به نیکی ماندگار کنید.

 

 

دکتر بهراد ذاکری

عضو شورای اسلامی شهر رشت

و رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت