سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان گیلان:
۱۳۹۸/۱۰/۲۷ ۲۱:۱۹ چاپ
گیل خبر/ به گزارش کمیته رسانه و فضای مجازی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان گیلان, باتوجه به برگزاری مجمع شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان رشت در تاریخ 26 دیماه، مصاحبه ای با سیاوش آقاجانی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در استان گیلان ترتیب داده ایم که نظر شما را به آن جلب میکنیم: جناب آقای آقاجانی! چه کسانی به مجمع ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان رشت معرفی شده بودند؟   شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان همراستا با شوراهای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در سراسر کشور بایستی با تعیین یک هیأت موسس در هر شهرستان، مقدمات تشکیل مجمع نیروهای انقلابی و شورای ائتلاف آن شهرستان را فراهم مینمود که در همین راستا با توجه به گستردگی و پیچیدگی مرکز استان و ذیق وقت، اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان به 10 گروه تقسیم شدند تا در جایگاه موسس، اقدام به دعوت و برگزاری مجامع 75 نفره انقلابی در 10 منطقه حوزه انتخاباتی شهرستان رشت نمایند و ضمنا طی انتخاباتی در همان جمع، 3 نفر به عنوان اعضای شورای ائتلاف شهرستان رشت تعیین شود که اجتماع این افراد، مجمع 750 نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان گیلان را تشکیل داد.   هدف از برگزاری مجمع ائتلاف نیروهای انقلابی رشت چه بود؟   شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان گیلان در جایگاه موسس شورای ائتلاف شهرستان رشت، نامزدهای همسوی تأیید صلاحیت شده را احصا کردند که یک فهرست 18 نفره را تشکیل دادند. پس از هماهنگی با این افراد، اسم و مشخصاتشان در مجمع ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان مطرح شد تا پس از برگزاری انتخاباتی در مجمع، تعدادی از ایشان برای معرفی به شورای ائتلاف کشور تعیین شوند تا مورد نظرسنجی سازمانها و موسسات معتبر نظرسنجی قرار گیرند و میزان آرا و شیب آرائشان طی چند مرحله نظرسنجی رصد گردد تا نهایتا 3 نامزد نهایی برای معرفی به عموم تعیین و معرفی گردند. 18 نفری که در مجمع ائتلاف مطرح شدند چگونه تعیین شدند؟     فهرست افرادی که در مجمع مطرح شدند عرفا منسوب به جریان انقلابی محسوب میشوند که با فرض احتمال خطا در این انتساب، حذف نامزدهای غیرهمسو در مکانیزم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به مجمع سپرده شده است تا هم به نظرات نیروهای انقلابی احترام گذاشته شود و هم جایگاه شورای ائتلاف برای افزایش تعاملات و هم افزایی حفظ شود. قطعا افرادی که به نامزدها رأی داده اند برآیند ویژگیهای ایشان را در نظر گرفته اند و این طور نبوده که صفر و صدی به اشخاص نگاه شود و طبیعی است هر شخص میتواند در مجموعه ای از ویژگیهای انقلابی قویتر و در مجموعه ای دیگر ضعیف تر باشد.   آقای آقاجانی! درباره مکانیزم انتخابات مجمع شورای ائتلاف رشت توضیح دهید:   مکانیزم انتخابات مجمع به این گونه بود که مشخصات 18 نامزد همسو در مجمع مطرح شد تا حضار بین ایشان حداقل 6 نفر را انتخاب کنند تا اعضا صرفا به تک نامزدی که شاید علاقه بیشتری به او داشتند رأی ندهند و در تکمیل مسئولانه لیست ائتلاف مشارکت بیشتری داشته باشند. براساس دستورالعمل شورای ائتلاف، برای شهرستان رشت باید حداقل 9 نامزد تعیین میشد تا به نظرسنجیها ورود کنند ولی 11 نفر بدون تعیین ترتیب و توالی آرا معرفی شدند تا با توجه به میزان آرا و با در نظر گرفتن ضریب اطمینان خوبی، همه نامزدهایی که احتمال رأی آوری برای ایشان قابل تصور است در مرحله نظرسنجیها حضور داشته باشند.   آیا لیست افراد منتخب مجمع ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کشور برای آغاز نظرسنجیها ارسال شده است؟   با توجه به اینکه حضور نامزدهایی که عدم رأی آوری آنها طبق نظرسنجیهای علمی و معتبر اثبات شده، موجب تشتت آرا و پراکندگی آرا میشود و امکان تمرکز آرای نیروهای انقلابی بر نامزدهای انقلابی رأی آور را سست میکند و طبق دستورالعمل شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کشور که مورد اجماع اعضای شورای ائتلاف استان هم هست و در همه شهرستانهای استان هم رعایت شده است، میثاق نامه ای در این خصوص ابلاغ شده است تا نامزدها در صورت پذیرش آن، برای فرایند نظرسنجی معرفی شوند.   آقای آقاجانی! آیا اخذ میثاق نامه را میتوان به عنوان یک رفتار متعارف قبول کرد؟   وجود میثاق نامه در جهت افزایش هزینه برای وحدت شکنی امری منطقی است که در انتخابات ریاست جمهوری قبلی نیز وجود داشت و باعث شد تا از 21 نفر فهرست جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا)، نهایتا 3 نفر باقی بماند و نامزدهای کناره گیری کرده نیز ظرفیتشان را در خدمت نامزدهای نهایی قرار دهند که این تجربه موفق در مکانیزم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز استمرار یافته است تا نامزدهای انقلابی با درک صحیح از نقشه های دشمنان و مشکلات کشور و بجای رقابتهای مخرب و درون گروهی، مراقب نقشه های دشمنان برای استیلای جریانات غیرانقلابی بر امور کشور باشند، تنها در این شرایط است که میتوان بجای کلید کاغذی نگاه به بیرون، شاه کلید حل مشکلات کشور که تمرکز بر ظرفیت داخلی است را در مجلس احیا نمود تا در کنار قوه قضاییه انقلابی که باعث دمیدن امید در جامعه شده است، مجلس انقلابی نیز ریل گذاریها را به نفع مردم اصلاح کند تا ان شاالله بستر مناسب برای فعالیت یک دولت انقلابی در آینده نزدیک مهیا گردد.