امام جمعه موقت جدید رشت:
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۵:۲۲ چاپ
گیل خبر/ حجت الاسلام والمسلمین احمد طیبی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به اینکه برتری جویی و ریاست طلبی زمینه فساد را برای طالبان آن محقق می کند، اظهار کرد: در قیامت مسؤولین عرصه های مختلف را دست بسته آورده اگر فرد صالحی باشد رها شده و اگر در مسؤولیت خود به خطا رفته باشد، آخرت خود را برباد داده است.

وی با ابراز تعجب از اینکه افراد زیادی بدون آنکه دارای صلاحیت باشند خواهان نشستن بر کرسی مسؤولیت هستند، گفت: بسیاری از افراد برای نشستن بر کرسی تقنینی و اجرایی خود را بر در و دیوار می زنند در صورتی که تنها نیت خالص برای خدمت به مردم ویژگی شایسته منتخبین مردم است.

امام جمعه موقت رشت هلاکیت را نتیجه ریاست طلبی افراد عنوان کرد و افزود: کسی که خود را مهذب نکرده و وارد دنیای سیاست شده و ریاست را با چنگ و دندان به دست بیاورد خدمت را اولویت خود نمی دانند.

طیبی انتخاب فرد شایسته برای نشستن بر کرسی تقنینی را از وظایف مردم دانست و گفت: افرادی که شایستگی نشستن بر کرسی مسؤولیت را نداشته باشد جای فرد شایسته را گرفته و بر دشمن لبخند می زنند.

وی با تأکید بر لزوم انتخاب درست مردم در انتخابات پیش رو بیان کرد: مردم تلاش کنند تا با انتخاب درست مجلسی شایسته و در تراز انقلاب را انتخاب کنند.

امامجمعه موقت رشت با اشاره به سریال وارش که از شبکه سوم پخش شده و حواشی در پی داشت، خاطرنشان کرد: مردم گیلان دارای تمدن و فرهنگ افتخارآمیزی هستند اگرچه در این فیلم تعمدی نبوده اما باید دقت شود که فرهنگِ خلاف فرهنگ مردم گیلان گنجانده نشود، لذا شایسته است تجدیدنظری در ادامه فیلم صورت بگیرد.

خطیب جمعه موقت رشت با تقدیر از مردم گیلان که بامتانت، خواسته خود را درباره این فیلم بیان کردند، افزود: از صداوسیمای مرکز گیلان نیز تشکر می کنیم که صدای مردم گیلان را به مسؤولین مربوطه رسانیدند که در پی آن مسؤولین مرکز نیز صدای مردم گیلان را شنیده اند.

طیبی با اشاره به روز بزرگداشت حوزه و دانشگاه در هفته پیش رو تصریح کرد: فعالیت  حوزه و دانشگاه در تولید محتوا و تثبیت انقلاب از ابتدا بسیار مؤثر بود، اما تا رسیدن به وحدت مطلوب فاصله وجود دارد لذا پیشنهاد می کنیم  دبیرخانه ای از بزرگان این دو مجموعه تشکیل تا در فرایند تعامل حوزه و دانشگاه تسریع شود.

وی با اشاره به مسئله اینستکس بیان کرد:  فرانسوی ها به عنوان پادوی آمریکایی ها بر اساس تفکر " هویج و چماق"  با ما برخورد کرده و با تهدید " مکانیسم ماشه" در جلساتی پیشنهاد اینستکس را مطرح می کنند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به سیاست کشورهای اروپایی مبنی بر اجرای FATF در ایران گفت: فعالیت های مختلف کشورهای اروپایی در راستای این است که ایران، گام پنجم فعالیت هسته ای خود را در پیش نگیرد لذا مسؤولین هشیار باشند، دشمن در جایگاهی نیست که بر ما شرط و شروط بگذارد.

طیبی با ابراز تأسف از وضعیت شیخ زکزاکی روحانی جلیل القدر و شاگرد امام خمینی (ره) افزود: شیخ زکزاکی باوجود چندین ترکش خمپاره در سر و وخامت سلامت جسمانی، این روزها به زندان عمومی شهر منتقل شده و سازمان های مدعی حقوق بشر تا به امروز هیچ قدمی برای این شخصیت مبارز برنداشته است.

 وی با ابراز خرسندی از فعالیت دستگاه دیپلماسی کشور مبنی بر آزادی دکتر سلیمانی دانشمند فرهیخته ایرانی بیان کرد: فعالیت دستگاه دیپلماسی به حول و قوه الهی زمینه آزادی این دانشمند عزیز ایرانی را فراهم کرده لذا شایسته است دستگاه دیپلماسی برای آزادی شیخ زکزاکی نیز فعالیت های قابل توجهی انجام دهد.

فارس