گیل خبر/ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت  در نود و هشتمین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تأکید به سرعت بخشیدن به روند تخصیص اعتبار به منظور مرمت و بازسازی سه بنای تاریخی تحت تملک شهرداری رشت افزود: در جلسات اخیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت بارها به اختصاص اعتبار لازم به منظور رفع خطر آنی از سه ساختمان ساعت، میرزا خلیل رفیع و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تأکید شد اما متأسفانه این روند به کندی پیش می رود و ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

عواقب حقوقی و قضایی دامن گیر شورا و شهرداری رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با ابراز گلایه از وضعیت ساختمان متعلق به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تصریح کرد: با توجه به وضعیت بحرانی ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، باید در اسرع وقت نسبت به تخلیه این ساختمان و استقرار پرسنل آن دریکی از ساختمان های متعلق به شهرداری رشت اقدام کنیم.

شیرزاد با اشاره به اینکه در صورت ریزش ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی و دیگر ساختمان های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت عواقب قضایی و حقوقی دامن گیر شورا و شهرداری رشت می شود، گفت: به شهردار رشت بابت تخلیه هر چه سریع تر این ساختمان به منظور جلوگیری از بروز هرگونه خطر و فاجعه جبران ناپذیر ضرب الاجل ۷۲ ساعته می دهیم.

وی با اشاره به ساختمان رصدخانه کوشیار گیلانی به عنوان یکی از املاک متعلق به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت افزود: به زودی انجمن نجوم در ساختمان رصدخانه کوشیار گیلانی واقع در تالاب عینک رشت و با حمایت های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت فعالیت خود را آغاز می کند.

تهدید خطر ریزش برای ساختمان ساعت و فرهنگی ورزشی شهرداری رشت 

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید بابت تخلیه ساختمان مربوط به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت به طورجدی وارد عمل شویم، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی گیلان بارها بابت خطرات احتمالی پیرامون این ساختمان به طور مکتوب تذکر داده است.

میثم حرفت خواه با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸، حدود 14 میلیارد تومان بابت پروژه های بازآفرینی رشت بودجه در نظر گرفته شده، افزود: در صورت بارش برف در زمستان سال جاری خطر ریزش ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی و ساختمان ساعت شهرداری رشت را به طورجدی تهدید می کند.

وی با تأکید بر اینکه ریزش این ساختمان عواقب فراوانی برای شورا و شهرداری به همراه دارد، گفت:  با استفاده از تجهیزاتی که در اختیارداریم نسبت به مرمت و بازسازی ساختمان های تاریخی تحت تملک شهرداری رشت اقدام می کنیم.

وضعیت حاد تأسیسات الکترونیکی در ساختمان ساعت شهرداری رشت

معاون بازآفرینی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اظهار کرد: تا زمانی که ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت تخلیه نشود نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

نرجس محمودی با بیان اینکه در ساختمان ساعت مشکلات سازه ای چندانی نداریم، افزود:  تأسیسات الکترونیکی ساختمان ساعت شهرداری رشت از وضعیت حادی برخوردار هستند.

فارس