به گزارش گیل خبر، گودی زیر چشم یکی از شایع ترین مشکلات زیبایی در میان برخی از خانم ها و آقایان است، در این بخش همراه ما باشید تا با روش های خانگی درمان گودی زیر چشم آشنا شوید.
گودی زیر چشم یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد با آن روبرو هستند و سعی می کنند که به هر طریقی با لوازم آرایشی این گودی را بپوشانند.
اگر می خواهید با هزینه های کم و روش های خانگی به سراغ درمان گودی زیر چشم بروید می توان از روش های زیر استفاده نمایید که در کاهش علائم و عوارض آن در آینده برای شما جلوگیری خواهد شد:
درمان های خانگی
۱)روغن بادام : روغن بادام به عنوان یک عنصر طبیعی می تواند برای پوست های ظریف دور چشم مفید باشد.شب ها پیش از اینکه بخوابید می توانید روغن بادام را بر چشم خود بمالید و روز بعد آن را با آب سرد شست و شو دهید. تا یک ماه باید اینکار را انجام بدهید و کم کم متوجه می شوید که حلقه های تیره زیر چشم شما از بین می روند و همچنین تسکین چشم شما را به همراه خواهد داشت.
۲)خیار و سیب زمینی : می توانید از خیار تازه و سیب زمینی برای کاهش قسمت های تیره چشم استفاده کنید چون سبب می شود این تیره چشم به شدت کاهش داشته باشد.آب خیار تازه و سیب زمینی را با یک چوب پنبه در اطراف چشم خود بمالید.
۳)آب پرتغال و گلیسیرین: این ترکیب علاوه بر اینکه می تواند پوست اطراف چشم شما را نرم تر و صاف تر از گذشته کند بلکه می تواند درخشش پوست شما را به همراه داشته باشد و البته حلقه های تیره چشم را نیز از بین خواهد برد.
۴)گوجه فرنگی : یکی از موثرترین درمان ها برای رفع تیرگی زیرچشم گوجه فرنگی است.شما می توانید یک گوجه فرنگی تازه را با یک قاشق غذا خوری آب لیمو و کمی آرد گرم و زردچوبه مخلوط کنید و خمیری را که حاصل می شود روی قسمت های مورد نظر بگذارید و بعد از ده تا بیست دقیقه با آب تمیز به آهستگی بشوید. در هفته می توانید دو یا سه بار از این ترکیب استفاده نمایید.
۵)نعناع تازه : می توانید نعناع تازه خرد شده را برای ۵ دقیقه تا ۱۰ دقیقه روی تیرگی ها قرار بدهید و بعد به آهستگی با یک پارچه تمیز و سرد پاک نمایید.
روزپلاس