به گزارش گیل خبر، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 6 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 1 قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، کلیات این قانون را با 198 رأی موافق، بدون رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

همچنین نمایندگان ماده واحده این طرح را با 207 رأی موافق، بدون هیچگونه رأی مخالف و ممتنع در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند.

بر این اساس یک تبصره مبنی بر اینکه بیت المقدس پایتخت همیشگی کشور فلسطین خواهد بود به ماده 1 قانون مذکور اضافه شد.

براساس ماده 1 این قانون؛ سرزمین فلسطین به ملت فلسطین تعلق داشته و دارد و رژیم اشغالگر قدس و حکومت غاصب صهیونیستها که با ظلم و غصب و قتل عام و جنایت بر این سرزمین و بیت المقدس مسلط گردیده اند غاصب و ظالم و محکوم اند و بر همه ملتها و انسانهای حق طلب جهان خصوصاً مسلمانان و بالاخص مردم و حکومت جمهوری اسلامی ایران لازم است از مردم ستمدیده و آواره و مبارز فلسطین تا رسیده به حقوق حقه خویش به هر نحو ممکن حمایت و دفاع نمایند.

هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی موظف است از طرق مختلف این حمایت را تعمیق و گسترش بخشد و در اسرع وقت کنفرانسی از نمایندگان کشورهای اسلامی و صاحب نظران در این راستا تشکیل دهد.

تبصره: بیت المقدس پایتخت همیشگی کشور فسطین خواهد بود.

فلاحت پیشه: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توطئه پایداری است

براساس این گزارش حشمت الله فلاحت پیشه توضیح داد: براساس این تبصره و قانون دولت مکلف است از همه بیت المقدس به عنوان پایتخت همیشگی کشور فلسطین حمایت کند. از زمانی که رژیم صهیونیستی شکل گرفت، سرزمین فلسطین از 100 درصد در دهه 1948 به 52 درصد و یک دهه بعد به 46 درصد و اکنون سهم فلسطین به 9 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: کاری که ترامپ انجام داده است، توطئه پایداری است، چرا که قرار است بیت المقدس را برای رژیمی نامشروع، مشروع کند. در واقع پس از جمع شدن بساط داعش آنها موضوع پایتختی بیت المقدس برای رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این موضوع چند اتفاق و پیامد را به دنبال دارد، افزود: مخالفت تمام و کمال آمریکا با حقوق بشری و رسوایی خط سازش دو پیامد مهم این اتفاق خواهد بود، چرا که خط سازش از سال 1948 تاکنون روز به روز به خاطر منافع خود اقدام به سازش با اسرائیل کرده و اکنون بیت المقدس را به عنوان آخرین خاکریز خود در برنامه گرفته اند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقانیت جمهوری اسلامی ایران این است که این خط سازش را توأم با فتنه می داند و معتقد است دولت ها برای حفظ تاج و تخت خود روز به روز فلسطین را به تاراج گذاشته اند، اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی برای مقابله با توطئه های آمریکا و دیگر کشورهای همپیمان او این ماده واحده را به قانون حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین اضافه خواهد کرد تا فلسطین و بیت المقدس برای همیشه واحد بمانند و به یقین خطوط فتنه و سازش برای همیشه رسوا خواهند شد.

 نمایندگان مجلس پس از رای به طرح حمایت از فلسطین شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code