اختصاصی/ در ساعات پایانی بررسی صلاحیت ها؛
۱۳۹۴/۱۰/۱۴ ۱۵:۱۶ چاپ
اختصاصی/ به گزارش گیل خبر،،لیست کامل کاندیداهایی که به صورت کتبی از کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان گیلان انصراف داده اند به شرح زیر است. انتخابات حوزه  رشت
  1. ابراهیم بهمنی
  2. مریم پور مهدی
  3.  معصومعه غلامی
حوزه  تالش
  1. پیمان ایمان زاده
  2. جلال جمالی
حوزه آستارا نادر لطفی حوزه رودسر فرشاد ثامنی حوزه لنگرود ضیاء ذاکر حسینی بدین ترتیب با نزدیک شدن به ساعات پایانی بررسی صلاحیت کاندیداهای ثبت نامی حوزه گیلان در هیات های  اجرائی از مجموع 366 داوطلب، 8 نفر انصراف داده اند که شامل 6 مرد و 2 زن می باشند. به گزارش گیل خبر گفتنی است مهلت ۱۰ روزه بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس امشب در هیأت های اجرایی پایان می یابد و  براساس جدول زمان بندی برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، مراتب رد صلاحیت به داوطلبان فردا توسط فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه اعلام می شود.

داوطلبان رد صلاحیت شده در صورت داشت اعتراض  از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ دی ماه فرصت دارند به هیئت نظارت استان که در فرمانداری رشت مستقر است مراجعه کنند و شکایت خود را تحویل دهند.

 رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیأت نظارت استان و اظهار نظر در خصوص صلاحیت کلیه ی داوطلبان پس از کسب نظر هیأت مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار به مدت ۷ روز از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ دی ماه انجام می شود.

 از تاریخ بیست هفت دی ماه تا شانزدهم بهمن ماه نیز مهلت دریافت شکایت از داوطلبین رد صلاحیت شده و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان درخصوص کلیه ی داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور است.

همچنین  از هفدهم تا نوزدهم بهمن نیز شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تأیید شده اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد انجام می شود و از تاریخ بیستم تا بیست و ششم بهمن نیز به شکایات این داوطلبان توسط شورای نگهبان رسیدگی می شود.

 بیست و هفتم بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می گیرد.