علی رغم اعلام رسمی قیمت ها؛
۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ۱۱:۰۹ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس اجتماعی- در حالی که از ماه‌های گذشته، بحث افزایش نرخ ویزیت پزشکان عمومی و متخصص مطرح بوده است، روز گذشته وزارت بهداشت، از ابلاغ و اجرایی شدن افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی خبر داد.

بر این اساس، برای پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان، متخصص ۱۸۹ هزار تومان، فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، روانپزشکی ۲۵۱ و پزشکان فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶ هزار تومان نرخ تعیین شده است.

تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ از اول فروردین ماه سال جاری قابلیت اجرا دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، عقب ماندگی ۱۰ ساله تعرفه‌ها نسبت به نرخ تورم و تلاش برای حفظ پزشکان و پیشگیری از مهاجرت را دلیل افزایش تعرفه‌ها اعلام کرده است.

با این حال، پیام های شهروندی متعددی به گیل خبر در خصوص تعرفه‌های نجومی و بسیار فراتر از نرخ‌های مصوب ارسال شده است.

شهروندان گیلانی ضمن انتقاد از افزایش تعرفه‌های پزشکی و فشار مضاعف به مردم در حوزه درمان، معتقدند که همین تعرفه‌ها نیز رعایت نمی‌شود و برخی پزشکان بنا بر سلیقه خود، تعرفه‌های بالاتری از مراجعان دریافت می‌کنند.

از سویی دیگر جامعه پزشکی نیز معتقدند که تعرفه‌های اعلامی ناچیز بوده و جوابگوی نیازهای پزشکان نیست و همین امر سبب شده تا بخشی قابل توجهی از آنان، مسیر مهاجرت را در پیش گرفته و خطر کمبود پزشکان متخصص در سال‌های آینده جدی‌تر از همیشه باشد.

با این حال به نظر می‌رسد ضعف دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نظارت بر تعرفه‌های پزشکان عمومی و متخصص در استان، سبب شده تا شاهد یک آشفتگی و اعمال سلیقه‌های خارج از عرف و قانون در دریافت ویزیت پزشکان در گیلان باشیم.

شما مخاطبان محترم گیل خبر می‌توانید تجربیات و مشاهدات خود از افزایش تعرفه‌های پزشکی در گیلان را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.