در سایه عدم مدیریت صحیح؛
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ۲۲:۲۲ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

گیل خبر/ سرویس اجتماعی- روز گذشته در آخرین روز تعطیلات آخر هفته، شاهد ترافیک فوق شدید و کلافه‌کننده‌ای در خروجی جنوبی رشت بودیم.

این ترافیک نه تنها در محور رودبار که آزادراهی عجیب و یک طرفه است، بلکه از محدوده پس از دانشگاه گیلان ترافیک عذاب‌آوری در جریان بود که نه تنها مسافران استان‌های دیگر، بلکه حتی شهروندان گیلانی را هم آزار داد.

روایت یکی از شاهدان عینی از ظهر روز جمعه گواه آن است که فاصله میدان گیل تا امامزاده هاشم، بیش از 3 ساعت و تا رودبار، بیش از 5 ساعت به طول انجامیده است.
شاهدی دیگر که در فاصله زمانی ۴ ساعت در ترافیک سنگین از رشت به ۵ کیلومتری امام زاده هاشم رسیده بود نیز میگوید در محدوده بریدگی اداره استاندارد و سازمان پایانه، پارک نامناسب و دوبل خودروهای سنگین و تریلیها، کندی حرکت خودروهای عبوری را چندین برابر کرده بود!
به نظر می‌رسد عدم مدیریت صحیح در کنترل ترافیک خروجی رشت در آخرین روز تعطیلات از سویی و عدم ساخت آزادراه رشت-قزوین به بهانه اقتصاد زیتون فروشان که اغلب کارشناسان معتقدند صرفا بهانه‌ای است بابت عدم تامین اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه از سویی دیگر، همه و همه دست به دست هم داد تا ترافیک کیلومتری روز گذشته، داد مردم و مسافران را بلند کند.

از سویی دیگر در حالی که معمولا برای جلوگیری از ترافیک شدید در این محور در سنوات گذشته، برای دریافت عوارضی سخت‌گیری نمی‌شد، با این حال ظاهراً عزم جدی برای دریافت عوارض، بر ترافیک بلندبالای روز گذشته، افزوده بود.

مشخص نیست تا چه وقتی زمان و انرژی مردم باید در ترافیک های سرسام آور داخل شهری و برون شهری در گیلان تلف شود تا بلکه شاید تصمیمی محاسباتی و تخصصی برای بهبود این وضعیت کلافه کننده رخ دهد.