با گذشت چندین روز از انتشار خبر کشف گوشت های فاسد در رشت؛
۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ۱۳:۴۶ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 2 دقیقه

گیل خبر/ سرویس اجتماعی- در پی انتشار خبر کشف و جمع‌آوری بیش از ۴۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز تاریخ مصرف گذشته در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرستان رشت و پیگیری‌های گیل‌خبر در جهت شفاف‌سازی ابعاد پنهان این موضوع،  سکوت مسئولین مستقیم این حوزه در استان قابل توجه و تفکر است!

در کشف اخیر، اکیپ گشت مشترک تعزیرات حکومتی به‌عنوان مرجع رسیدگی‌کننده خود را موظف به پاسخگویی به افکار عمومی دانسته و خبر آن را اطلاع رسانی می کند اما در کمال تعجب اداره کل دامپزشکی استان که مسئول مستقیم نظارت و بازرسی و پیگیری در حوزه سلامت گوشت و مرغ  هستند تاکنون نه تنها خبر رسمی شفافی در این خصوص منتشر نکرده اند بلکه نسبت به ترس و نگرانی مردم نیز سکوت کرده‌اند و همچنان مشخص نیست که  نهادهای متولی همچون اداره کل دامپزشکی و یا علوم پزشکی که مسئول مستقیم نظارت و پیگیری این‌گونه موارد هستند تاکنون نه تنها خبری شفاف منتشر نکرده اند بلکه نسبت به ترس و نگرانی مردم  نسبت به این پرسش که آیا این گوشت‌ها به دست مصرف کننده نیز رسیده‌اند یا خیر پاسخی ارائه نکرده و سکوت اختیار کرده اند!

 تکرار تخلفات این‌چنینی که احتمال به خطر انداختن سلامت عمومی را در پی دارد موضوعی است که تنها برخورد جدی با افراد خاطی و گزارش آن به افکار عمومی پس از رای قطعی و محکومیت خاطیان بازدارندگی لازم را ایجاد می‌کند و در صورت بی توجهی تنها فرصت پیدا کردن روش‌های نوین را به مجرمان خواهد داد‌.

نکته‌‌ قابل توجهی که اعلام آن بر عهده اداره کل دامپزشکی بوده علت فساد این حجم از گوشت است که متاسفانه و تا بدین لحظه اطلاع رسانی در این راستا انجام نشده است.

به‌نظر می‌رسد اداره کل دامپزشکی استان موظف است به جهت تنویر افکار عمومی پاسخگوی این پرسشها باشد که این گوشت‌ها به فروشگاه مذکور در چه تاریخی تحویل داده شده است؟! و آیا منبع تامین این گوشت دولتی بوده یا خیر؟!

سکوت عجیب دامپزشکی استان نسبت به پاسخگویی به این سوالات تنها شائبه تضییع حقوق مصرف کننده و سلامت و اعتماد عمومی جامعه را رقم خواهد زد و بهتر است تا هرچه زودتر نسبت به گزارشی جامع و رسمی در این خصوص اقدام گردد.

گیل خبر آمادگی انتشار هرگونه گزارش و پاسخ از سوی اداره کل دامپزشکی استان گیلان را دارد.