آب منطقه ای گیلان:
۱۴۰۳/۰۱/۰۹ ۱۳:۱۷ چاپ زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان از آبگذاری ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان تا این لحظه خبر داد.

گیل خبر/ محمد جواد خانی پور معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت: بر اساس برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده در گیلان تا این لحظه ۵۹ سردهنه خاکی دارای اولویت پس از انجام مراحل مرمت، بازسازی و یا ساخت آبگذاری شده اند.

وی افزود: از این تعداد سردهنه آبگذاری شده بیشترین تعداد در شهرستان‌های تالش، آستارا، رودسر و پس از این سه شهرستان در شهرستان‌های لنگرود، املش و لاهیجان واقع اند.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان در پایان نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، همه‌ساله مرمت، بازسازی و ساخت سردهنه‌های خاکی به منظور در امان ماندن از سیلاب‌های زمستانه در فروردین و نیمه اول اردیبهشت هر سال که منتهی به آبگذاری است، شتاب می‌گیرد و به اتمام می‌رسد و در همین راستا ۳۶۶ سردهنه اولویت دار دیگر در سطح استان در دست مرمت، بازسازی و ساخت است که تا پیش از شروع عملیات کاشت بر اساس تقویم زراعی اعلامی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان به اتمام خواهند رسید.