آرشیو بخش سلامت

گلاب می تواند به طور موثر علائم جوش های آکنه را کاهش دهد و در عین حال پوستی شفاف و درخشان را برای شما به ارمغان آورد.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک جزء موارد قاچاق به حساب می‌آیند، اظهار کرد: تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه عرضه و رسمیت بخشیدن به این سیگارها صورت گرفته اما وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه این سیگارها نمی‌رود.

لوکونیشیای واقعی را می توان بر اساس ظاهر ناخن به دو دسته تقسیم کرد: لوکونیشیای کامل که به سفید شدن کامل ناخن اشاره دارد و لوکونیشیای جزئی که در آن بخشی از صفحه ناخن سفید می شود.

ویتامین‌های گروه B۲، B۱ و B۱۲ از شایع‌ترین ویتامین‌های موجود در آمپول نوروبیون است؛ این ویتامین‌ها در خون‌سازی تأثیر دارند به خصوص ویتامین B۱۲، ویتامین‌های B۱ و B۶ نیز در تقویت نورن‌ها و اعصاب نقش دارند.

میانگین زمان دوش گرفتن ۸ دقیقه است و اگر بیش از ۱۵ دقیقه زیر دوش می‌مانید، باید به فکر تغییر روتین حمام خود باشید.

عضو هیأت علمی گروه روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در جهان از هر ۱۰۰ نفر ۳ کودک به اختلال طیف اتیسم مبتلا هستند و کودکان پسر نیز چهار برابر بیشتر از دختران مبتلا می‌شوند.

روش های مختلفی برای کاهش حلقه های تیره پوست زیر چشم وجود دارد؛ با این حال پوست زیر چشم بسیار حساس است و نیاز به مراقبت زیادی دارد.

غذا یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر سلامت بدن و اندام‌های آن تأثیر می‌گذارد و برخی از مواد غذایی هستند که در بهبود سلامت و مبارزه با پیری و بیماری‌ها تأثیر مؤثری دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام این که مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی است، بر ضرورت کاهش مصرف آن تاکید کرد.

به تازگی تحقیقی درباره تاثیر صبحانه بر انگیزه دانش آموزان برای یادگیری و پیشرفت تحصیلی در مدارس استرالیا انجام شده است؛ محققان استرالیایی بررسی کردند که آیا صبحانه سالم، صبحانه ناسالم یا اصلا صبحانه نخوردن اهمیت دارد یا خیر.

کبد اندامی چندکاره و بسیار مهم در بدن است. می‌توانید این اندام حیاتی را به عنوان یک سیستم فیلتر در نظر بگیرید. این ویژگی کبد به بدن کمک می‌کند تا از سموم پاک شود و در عین حال مواد مغذی را از غذاهای مصرفی دریافت کند.

وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.

پژوهش ها نشان می دهد که کمبود برخی ویتامین ها ممکن است با فراوانی و شدت حملات میگرنی مرتبط باشد.

اگر شما هم در میان بیش از ۲۰ درصد بزرگسالانی هستید که دارای دردهای مزمن مانند آرتریت، میگرن یا کمردرد هستند، ممکن است غذا خوردن برایتان بیشتر شبیه به یک کار طاقت فرسا باشد تا لذت‌بخش و همیشه نگران باشید که برخی غذاها به طور ناخودآگاه ناراحتی شما را تشدید کنند.

جلسه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور آریا طوفانی سرپرست بهزیستی گیلان ، معاونین ، مسئول امور فرهنگی و سایر اعضای کمیته در دفتر مدیریت اداره بهزیستی استان گیلان برگزار شد.

افزایش وزن و چاقی صورت نیز مانند کاهش وزن به مرور زمان اتفاق می‌افتد و نباید یک‌شبه انتظار معجره داشته باشید. زمانی که می‌زن دریافت کالری شما از کالری مصرفی بیشتر است، با افزایش وزن همراه خواهید بود. برخی از ویتأمین‌های ضروری وجود دارند که می‌توانند تأثیر مثبتی بر چاقی فرد و چاقی صورت داشته باشند.

نشستن درازمدت به روال رایج زندگی بسیاری از افراد بدل شده است،چه آنهایی که ساعت‌ها در محل کار را به حالت نشسته می‌گذرانند و چه آنهایی در خانه نیز مدت‌هایی طولانی در حال نشسته به تماشای تلویزیون یا انجام بازی‌های ویدیویی می‌گذرانند.

ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در اولین نشست سراسری در سال جدید با عنوان «تبیین سیاست‌ها، راهبرد‌ها و برنامه‌های سازمان بازرسی» با تبریک سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که اجرای برنامه‌ها با انگیزه مضاعفی صورت گیرد. 

فوق تخصص گوارش و بیماری‌های کبدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۹۸ درصد مبتلایان کبد چرب از بیماری خود اطلاع ندارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار گیلانی برای دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند که حدود نیمی از این خانوار‌ها تایید نهایی شده اند.

به گفته متخصصان، میزان تحمل کافئین در افراد متفاوت است اما در سیستم بدن برای میزان کافئین محدودیتی وجود دارد.

چه دیابت داشته باشید یا نه، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها حداقل 150 دقیقه ورزش در هفته را توصیه می کنند. اگر قصد دارید از ورزش برای کاهش قند خون استفاده کنید، پنج روز هفته را به مدت 30 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید

رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: توصیه می‌شود برای مقابله با آلرژی بهاره با بستن پنجره اتاق به ویژه در هنگام خواب و استراحت یا با بستن شیشه خودرو  تماس با گرده‌ها کاهش داده شود.

فوق تخصص گوارش و بیماری‌های کبدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سبک زندگی را از مهم‌ترین علل افزایش بار بیماری‌های گوارشی خواند و بر لزوم غربالگری سرطان‌های شایع گوارشی تاکید کرد.

حرکات کششی برای بهبود انعطاف‌پذیری و نیز سلامت عضلات و مفاصل مهم‌اند

خرما دارای فواید بسیاری برای سلامتی بدن است که برای مثال می‌توان به کاهش وزن و چربی‌سوزی، جلوگیری از سرطان روده و درمان یبوست اشاره کرد.

۷ غذای سالم برای بالا بردن انرژی و کمک به مبارزه با بی حالی را بشناسید.

یکی از شایع‌ترین علت‌های آکنه استفاده از محصولات بهداشتی پوستی است که بیش از حد سنگین و غنی‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از افزایش آمار گازگرفتگی توسط حیوانات بویژه حیوانات خانگی، در عین حال بر لزوم مراجعه به موقع فرد به مراکز بهداشتی و درمانی جهت دریافت رایگان واکسن و درمان‌های ضدهاری تاکید کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: سرطان ریه دومین سرطان کشنده در کشور است.