نیویورک تایمز نوشت: برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و یکی از معدود مقامات امنیت ملی که از بحران تیم سیاست خارجی در دوران ترامپ جان سالم به در برده بود، قصد دارد روز پنج شنبه استعفای خود را اعلام کند.

گیل خبر/ به نقل از «انتخاب»؛ نیویورک تایمز خروج هوک از دولت ترامپ را پایانی بر آخرین فرصت های حل دیپلماتیک تنش ها با ایران پیش از پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، عنوان کرد.

در طول 4 سال گذشته، هوک به نماد تحریم های آمریکا علیه ایران تبدیل شده است.

هوک قرار است جای خود را به الیوت آبرامز، محافظه کار کهنه کار در حوزه سیاست خارجی و ضد ایران که هم اکنون نماینده ویژه در امور ونزوئلاست، بدهد.

گفتنی است وزیر امور خارجه آمریکا خبر رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه مسئول گروه ویژه اقدام علیه ایران در این وزارتخانه امروز از سمت خود کناره‌گیری می‌کند را تأیید کرد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در پیامی توئیتری رسماً اخبار منتشر شده درباره استعفای قریب‌الوقوع برایان هوک را تأیید کرد.

پس از آن‌که نیویورک تایمز گزارش داد که برایان هوک تا ساعاتی دیگر استعفای خود را اعلام می‌کند، مایک پامپئو در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «با توجه به اینکه برایان هوک نماینده ویژه [دولت آمریکا در امور ایران] در حال انتقال به بخش خصوصی است، من از او به خاطر بیش از 3 سال خدمت به وزارت امور خارجه و دولت رئیس‌جمهور ترامپ تشکر می‌کنم. او یک عضو ارزشمند در تیم مدیریتی من بوده است.»

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code