گیل خبر/ رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفر امروز خود به استان گیلان با حضور در محل پست GIS صومعه سرا، همزمان با دهمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران، هشت پروژه پست و دو پروژه خط انتقال برق را افتتاح و عملیات اجرایی دو پروژه برق رسانی را آغاز کرد.

رضا اردکانیان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پست جدید ۶۳/۲۰ کیلوولتی شهید مؤمن زاده صومعه سرا اظهار کرد: پویش #هرهفته_الف_ب_ایران  از نیمه دوم  امسال با دستور رئیس جمهور  و با هدف  افتتاح ۲۲۷ پروژه بزرگ در حوزه صنعت برق، آب و فاضلاب کشور اجرا شد.

وزیر نیرو با بیان این در قالب ۳۱ استان ۳۳ هزار میلیارد ریال برای پروژه های حوزه برق و آب هزینه می شود، گفت: گیلان هجدهمین استان این پویش است که بیانگر تلاش دولت در تمامی نقاط کشور می باشد.

وی با تأکید بر اینکه به اندازه کافی  در مورد کاستی ها صحبت می کنیم، افزود: اما باید  به خدمات و عملکرد دولت توجه شود، تداوم فعالیت ها  و توسعه زیرساخت ها  وابسته به لزوم کاهش وابستگی  به درآمدهای نفتی و داشته ها و دستاوردهاست.

اردکانیان با اشاره  به اهداف پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: این پویش  در اولین گام  نشان دهنده  این است که علی رغم همه محدودیت ها  و سختی های  ناشی  از تحریم های ظالمانه، چرخ های توسعه در حال حرکت است.

وی با اشاره  به توطئه های دشمن برای براندازی نظام بیان کرد: شکست ملت ایران آرزویی است که به گور خواهند برد، زیرا ایستادگی و خوداتکایی امروز نتیجه بر خواستن  ققنوس وار از خاکستر جنگ تحمیلی است.

اردکانیان با بیان اینکه  ۱۷۱ پروژه بزرگ وزارت نیرو با اعتبار بیش از ۱۱ میلیارد تومان در گیلان در حال اجرا است، تصریح کرد: محدودیت منابع نداریم و تا پایان دولت تعداد قابل توجهی از این پروژه ها به بهره برداری می رسند و امروز در قالب این پویش سه پروژه بزرگ صومعه سرا که نقش بزرگی در پایداری برق و پاسخگویی به نیازهای جدید دارد، افتتاح می شود.

فرسودگی ۳۰ درصدی شکه های توزیع برق گیلان

استاندار گیلان در این مراسم با اشاره به به عمر بالای ۳۰ سال حدود ۳۳ درصد شبکه های توزیع برق استان اظهار کرد: شاخص برخورداری شبکه های توزیع برق استان گیلان در ابتدای دولت تدبیر و امید ۹۸/۱۵ درصد بود که اکنون به ۹۹/۲ درصد رسیده است.

ارسلان زارع به ارتقای شاخص آب آشامیدنی روستایی از ۶۴ به ۷۶ درصد از ابتدای دولت یازدهم تاکنون در گیلان اشاره کرد و افزود: در این مدت شاخص های آب آشامیدنی بهداشتی از ۷۵ / ۹۹ درصد به ۹۴ / ۹۹ و فاضلاب شهری از ۴ / ۶۵ درصد به ۷۷ / ۷۰ ارتقاء پیدا کرده است.

وی با اشاره به نیازمندی گیلان برای تأمین اعتبار پروژه های نیمه کاره بیان کرد: به منظور تأمین منابع پایدار آب برای بخش های کشاورزی، شبکه های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی سفیدرود با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد، شبکه آبیاری شفارود با حدود ۴۰ درصد و شبکه پلرود با ۳۵ درصد در دست اجراست.

استاندار گیلان با اشاره به  پیشرفت فیزیکی ۸۴ درصدی عملیات اجرایی آب رسانی به شهرهای رودسر، چابکسر، واجارگاه، رحیم آباد و املش گفت: در راستای تأمین منابع آب آشامیدنی بهداشتی پایدار، طرح آب رسانی به شهرهای لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و سیاهکل با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اجراست.

وی به شرایط جغرافیایی و اقلیمی گیلان و نیاز به احداث سدهای کوچک و متوسط در مناطق مختلف علاوه بر ۱۱ سد لاستیکی مصوب دولت اشاره کرد و افزود: سدهای پلرود با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی، شفارود با ۴۰ درصد، دیورش با ۲۰ درصد و در ادامه سد لاسک با نظر وزیر نیرو کارهای اولیه به نقطه خوبی رسیده است.

زارع با اشاره به نقش پدافند غیرعامل برای مناطق خود و توانایی تأمین آب آشامیدنی ساکنان گفت: برای تأمین آب زراعی علی الخصوص برای اراضی شالیزاری استان، علاوه بر سدهای لاستیکی، بهره برداری از آب بندان ها نیز در دستور کار مدیران است.

پروژه های بهره برداری شده امروز شامل احداث پست ۶۳.۲۰ کیلوولت GIS شهید مؤمن زاده صومعه سرا، خط ۶۳ کیلوولت تغذیه کننده پست ۶۳.۲۰ کیلوولت صومعه سرا، افزایش  ۱۰۰ درصدی ظرفیت ترانسفورماتورهای پست های چابکسر، شفت، کیاشهر، افزایش  ۵۰ درصدی ظرفیت ترانسفورماتورهای پست شهید انصاری لنگرود، افزایش  ۳۳ درصدی ظرفیت ترانسفورماتورهای پست های آیت الله طالقانی و شهید قلی پور رشت ، افزایش ۲۸ درصدی ظرفیت ترانسفورماتورهای پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت شهدای نفوت صومعه سرا، نصب ۴۷ کیلومتر فیبر نوری بر روی خطوط اولویت بندی شده طرح جامع مخابراتی است.

همچنین کلنگ احداث دو پروژه نیروگاه مقیاس کوچک ۲۴ مگاواتی شهرک صنعتی حسن رود با مشارکت بخش خصوصی و پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت غرب رشت و اتصالات ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت مربوطه با حضور وزیر نیرو و استاندار گیلان به زمین زده شد.

بهره برداری از سد لاستیکی گالشکلام شهرستان لنگرود، افتتاح طرح آب رسانی به ۱۵ روستا و آغاز عملیات اجرایی آب رسانی به ۲۹ روستای استان گیلان در روستای کینچاه شهرستان آستانه اشرفیه و حضور در نشست شورای هماهنگی توسعه صادرات ایران با محوریت اوراسیا در سالن غدیر استانداری از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر نیرو به استان گیلان است.

   
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code