نگرانی شهروندان از عدم وجود یک داروی مهم دیابتی ها؛
۱۳۹۸/۰۸/۲۲ ۱۷:۱۴ چاپ
گیل خبر/ سرویس اجتماعی: گزارش های مردمی  از بعضی داروخانه های استان گیلان حاکی از کمبود انسولین قلمی در سطح استان گیلان است. پیش از این وزیربهداشت قول افزایش سهمیه انسولین در بعضی مناطق را داده بود که گیلان در آن قرار نداشت. سعید نمکی وزیر بهداشت در سفر به استان  کرمان در خصوص کمبود انسولین در استان کرمان گفته بود: چون میزان بیماران دیابتی استان کرمان و یزد بالاتر از نُرم کشوری است قرار شد در ارتباط با سهیمه بازنگری شود.

وی افزود: مشکل مربوط به انسولین pen است چون مردم علاقه مند مصرف هستند و هر چیزی در سطح لوکس به مردم دادیم پس گرفتنش کار ساده ای نیست و گفتیم سهمیه را افزایش دهند که مشکلی نداشته باشیم.

گفتنی است کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کمبود انسولین در تبریز و کرج و بعضی از شهر های آذربایجان غربی گفت: در هفته های اخیر با کمبود انسولین از نوع انسولین قلمی مواجه بودیم، که با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه واردات این دارو و موضوع ترخیص از گمرک کشور این موضوع مرتفع شده است. وی افزود: دارو انسولین در حال حاضر در چرخه توزیع وارد شده است و در چند روز آینده مشکل کمبود انسولین قلمی برطرف می شود. وی بیان کرد: اگر شخصی با کمبود این دارو برخورد کرد با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرد و موضوع را پیگیری کند. جهانپور در پایان اظهار داشت: با توجه به سود پایینی که انسولین قلمی دارد، ممکن است برای برخی از داروخانه ها آوردن این دارو بصرفه نباشد، به این دلیل است که مقدار انسولین قلمی دولتی برای اطمینان در داروخانه های منتخب توزیع می شود. اردیبهشت ماه امسال اعلام شد که به دلیل این که انسولین «پن» در کودکان کاربرد بیشتری دارد این دارو فقط برای آنها مورد استفاده قرار گیرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code