برای قصه های مجید قرارداد خیلی ارزانی بستم/ پدر مهدی باقربیگی پولکی بود و او تبدیل به همانی شد که پدرش می خواست/ دیگر نمی شود فیلم ساخت
'گیل خبر/ پریسا عموئی: عصر یکشنبه کتابفروشی اردیبهشت میزبان کیومرث پور احمد نویسنده و کارگردان ایرانی بود. علاقه مندان فرهنگی گیلان نیز با حضور پرشور خود ترجیح دادند عصر پاییزی را با شنیدن خاطرات پوراحمد سپری کنند. پور احمد در ابتدای این گفت و گو که توسط امین حق ره اجرا شد از تحصیل در رشته برق تا ورود به سینما و بعد از آن سخن گفت . این کارگردان ایرانی گفت هنگامی که در اصفهان مشغول به تحصیل بودم برای مجله فیلم و هنر در تهران نقد فیلم می فرستادم و نقدهای من همیشه مورد توجه قرار می گرفت ، بعدها به تهران آمدم و به عنوان نویسنده در همان مجله قلم زدم و از همین طریق با نادرابراهیمی نویسنده و فیلمساز آشنا شدم . کیومرث پوراحمد در ادامه به نقل چند خاطره  از همکاری هایش با  نادر ابراهیمی پرداخت  و گفت: تنها کسی که به آن مدیونم نادر ابراهیمی است. او در بخشی از صحبت هایش درباره ساخته شدن  قصه های مجید توضیح داد: برای ساخت  این سریال دقیقه ای ۲۰ هزار تومان با مسئولین صدا و سیما قرار داد بستم که بعدها متوجه شدم قرارداد خیلی ارزانی با آنها بستم که به راحتی قیمت پیشنهادی  من را پذیرفتند. کارگردان قصه های مجید ادامه داد: هوشنگ مرادی کرمانی امیدی به ساخته شدن این سریال نداشت  و در کل با قیمتی که خودش پیشنهاد داده بود ، آن موقع  ۷۰۰ هزارتومان بابت حق نویسندگی به او پرداخت کردم. پور احمد درباره انتخاب بازیگر قصه های مجید و بی بی  ادامه داد : حدود یک ماه همه مدرسه های اصفهان را به دنبال پسر بچه ی مورد نظر گشتیم  به جز مدرسه پشتی خانه مان که در همان مدرسه مهدی باقر بیگی را پیدا کردیم .البته از پسر بچه دیگری هم تست گرفته بودیم ولی مهدی بهتر بازی می کرد .  درباره نقش بی بی هم خیلی جستجو کردیم و هنگامی که از زنان خانه دار  محله ها تست بازیگری می گرفتم خواهرم پیشنهاد کرد از مادرمان هم تست بگیرم . مادر من  کتاب خوان بود و داستانهای مجید را هم خوانده بود و در ساخت همین سریال هم پیشنهادات و مساعدت های فراوانی داشت  که باعث شد کل سریال را با ۱۶ میلیون تومان بسازم . از مادرم تست گرفتم و او فی البداهه خیلی خوب بازی کرد . با این حال فیلم بازی او و چند خانم دیگر که از آنها تست گرفته بودم را در تهران به کارشناسانی که مادر من را نمی شناختند نشان دادم که همه آنها به اتفاق نظر بازی  پروین دخت یزدانیان را پسندیدند. پور احمد به سوال یکی از حاضرین که عدنان بازیگر فیلم باشو غریبه کوچک اکنون سیگار فروشی می کند و شما از بازیگران کودک فیلم هایتان چقدر حمایت کردید و چرا بازیگری را ادامه ندادند، پاسخ داد:  وظیفه کارگردانان نیست و بهرام بیضایی هم این وظیفه را نداشته اما من دوست داشتم با بازیگران خودم ارتباط داشته باشم و هنوز هم با همه بازیگران کودکم که اکنون هرکدام بزرگ شده اند و شغل و زن و بچه دارند  در ارتباط هستم و تا جایی که می توانستم برای آنها تلاش کردم . پدر مهدی باقر بیگی (مجید)  آدم پولکی بود و او را برای دریافت هدیه و سکه نزد این و آن می برد و من این کار را صحیح نمی دانستم ، از او حمایت کردم و او راتشویق به تحصیل کردم و مهدی حتی عضو شورای شهر اصفهان هم شد اما در نهایت تبدیل به همانی شد که پدرش می خواست . کارگردان فیلم گل یخ ادامه داد: محمد نوری خواننده مقدسی برای من بود . با او طرح یک فیلم نامه را درمیان گذاشتم که در آن فیلم بازی کند  و او پذیرفته بود و به همین دلیل با شوق بسیاری آن فیلمنامه را نوشتم و بسیاری نیز خواستار دریافت نسخه ای از آن فیلمنامه به عنوان یک فیلمنامه کلاسیک شدند اما هنگامی که نگارش فیلمنامه به پایان رسید محمدنوری تمایلی به بازی در فیلم نداشت و من خیلی ناراحت شدم اما هنوز برای نوری احترام قائل هستم و  دیدگاه حرفه ایش برایم محترم است . بنابراین فیلمنامه  گل یخ  هیچ وقت ساخته نشد . بعدها فیلمی با نام گل یخ ساختم که فقط نامش را از آن فیلمنامه اصلی برداشته بودم و در محتوا متفاوت بود. این کارگردان سینما در مورد عدم فعالیتش در سینما نیز گفت: من زندگیم فیلمسازی است دیگر نمی شود فیلم ساخت چون به  شرایط بد شده است. من دهه ۶۰ و ۷۰ سالی یک فیلم می ساختم و متاسفانه دنبال فیلم بی خاصیت کمدی شاخ پشمی رحمان فلان فلان هستند.